sobota, 26. novembra 2011

Z Kráľovej hory do mesta

Pokračovanie mojej katarínskej vychádzky na Kráľovu horu.


Keď som zišla dolu z Kráľovej hory, nešla som smerom ku konečnej autobusu, ktorým som prišla, ale som sa vybrala peši na opačnú stranu. Keďže som v týchto miestach bola prvý raz, vôbec som netušila, kam sa tým smerom dostanem. Keby nebola hmla, možno by som sa bola vedela lepšie orientovať a cestu by som si mohla skrátiť. Ale ja som sa vybrala po trase autobusovej linky, ktorej jedna zo zastávok bola Borská ulica.  To mi stačilo, aby som vedela, že už nezablúdim. Na tej ulici  boli  totiž kedysi detské jasle a do nich chodil môj starší syn.  Nakoniec som nemusela ísť peši až po túto ulicu. Zorientovala som sa o kus skôr. Cesta, ktorou som kráčala, vyústila neďaleko konečnej električiek v Karlovej Vsi. Tam som bola s fotoaparátom pred vyše rokom. Odtiaľ som sa posunula ďalej električkou. Mojou ďalšou zastávkou toho dňa bolo Karloveské rameno Dunaja.






Popri Dunaji som peši išla až do mesta. Nad riekou sa prevaľovala hmla, čo podľa pranostík predznamenávalo pekné počasie na ďalší deň. Táto pranostika sa aj naplnila, pretože dnes doobeda sa konečne po asi desiatich dňoch ukázalo aj slnko. Len škoda, že nevydržalo byť pekne celý deň. No už to nebola tá nepríjemná inverzia, ktorá bola v poslednom období. 




Pri morovom stĺpe na Rybnom námestí svoju púť nateraz končím. Ale to ešte nebol koniec mojej včerajšej vychádzky.