utorok, 22. novembra 2011

Cecilia, predpoveď počasia a ako bolo pred rokom

Dnes si zase rypnem do meteorológov. Už  pár dní sledujem ich predpovede počasia a porovnávam so skutočnosťou.  Na základe ich predpovede na dnes, som sa na tento deň  tešila a robila som si plány, že len čo si v centre mesta vybavím isté povinnosti, pôjdem sa prejsť mestom aj s fotoaparátom.


Už ráno sa mi to nepozdávalo. Obloha bola zatiahnutá, po slnku ani stopy. Nič sa nezmenilo ani vtedy, keď som asi o pol desiatej odchádzala z domu a ani počas celého dňa sa slnko na oblohe neobjavilo. Nemám o tom dôkaz, ale v niektorých  častiach mesta bolo dnes tak, že na autách zostávala biela srieňová, prípadne snehová stopa. Škoda, mohla som si aspoň jedno z tých áut, ktoré prichádzali do centra mesta, odfotiť.


Na tom, že by dnes bolo aj snežilo, nie je nič divné. V kalendári je v kolónke na dnešný deň  meno Cecília. A svätá Cecília vraj polia snehom prikrýva. Náhodou som  si pred chvíľou pozrela aj fotografie spred roka. Ani vlani nebolo v tento deň pekné počasie. Pršalo. Dôkazom toho sú fotografie z toho dňa na blogu Mojich 365 dní. Ak by malo byť zajtra také počasie, aké bolo presne pred rokom, čaká nás konečne pekný slnečný deň. Len smola pre mňa je tá, že v čase, kedy by bol najvhodnejší čas na fotografovanie, budem zase na mieste, kde sa mi o fotografovaní nebude ani zdať. Uvidím, či sa na sonografické vyšetrenie dostanem v čase, na ktorý si ma objednali.  

Vlani už boli v meste o tomto čase vianočné trhy. Či sú už aj tento rok, to neviem, lebo som  dnes ani na jednom mieste, kde sa trhy zvyknú konať, nebola. 



Dnes som prechádzala iba cez Euroveu a tam je už vianočná výzdoba a je tam aj malá ľadová plocha. Dozvedela som sa, že už od 17. novembra slúži korčuliarom.


V posledných dňoch som uverejňovala hlavne fotografie z archívu. Neboli staršie ako dva týždne, ale neboli úplne aktuálne. Bolo to z dôvodu, že som chcela moju pravú ruku nechať v pokoji. Nenamáhať ju držaním  fotoaparátu a potom následným spracovaním fotografií  v počítači, čím by som si ruku znovu namáhala pri držaní počítačovej myšky. Trošku mi to pomohlo, ruka už tak nebolí, ako bolela. No to nie je riešenie do budúcnosti. Preto budem v najbližších dňoch častejšie navštevovať lekárov.

Nedá mi, aby som sa na záver nepochválila s tým, aké pekné kvety mi stále kvitnú na balkóne. Asi je najvyšší čas, aby som ich schovala.