streda 9. novembra 2011

Bude z môjho sna skutočnosť?

Na to, že píšem teraz tento príspevok o cirkuse, ma podnietila návšteva nedávno objaveného blogu Bobeško. Je to blog pomerne nový a jedným z jeho článkov je aj článok o návšteve cirkusu. Pri jeho čítaní som si uvedomila, že len nedávno som sa ja sama zamýšľala nad tým, kedy som bola naposledy v cirkuse. Bolo to pred viac ako dvadsiatimi rokmi, keď boli ešte deti vo veku, že potrebovali so sebou rodičovský doprovod. Napriek tomu, že cirkusy sa v našom meste striedajú pravidelne a že sa stalo už aj také, že na jednom pľaci stáli naraz dva konkurenčné cirkusy, od spoločnej návštevy s deťmi som viac v cirkuse nebola.


Občas som si pozrela cirkusové vystúpenia v televízii, nikdy ma to nenadchlo natoľko, aby som ich  nejako zvlášť vyhľadávala. Až do chvíle, kedy som pri jednom prepínaní televíznych programov natrafila na vystúpenie cirkusu Cirque du Soleil. To bola naozaj nádhera. Cirkusové umenie skĺbené s krásnou hudbou a celé to malo myšlienku.


Odvtedy som začala snívať, že tento cirkus raz musím vidieť naživo. Hneď po skončení programu som si zistila, že len pár dní dozadu mali vystúpenie vo Viedni. Na facebooku som sa stala fanúšičkou tohto cirkusu a netrvalo dlho, keď som sa dozvedela, že Slnečný cirkus príde prvý raz aj do Bratislavy. No po zistení cien vstupeniek som si len vzdychla a pomyslela som si, že cirkus si naďalej pozriem len v telke, prípadne na youtube.  Trošku nádeje mi dáva ešte facebooková stránka Slnečného cirkusu, kde len pred niekoľkými hodinami oznámili, že sa rozhodli darovať jednu vstupenku na februárové vystúpenie v Bratislave. Čo keď motyka vystrelí a ja budem tá, čo tú vstupenku vyhrá? Zatiaľ ešte netuším, o čom bude súťaž, či ju budem vedieť zodpovedať, pretože článok o tom má ešte len vyjsť. Držte mi palce!

So svojím unikátnym predstavením Saltimbanco  sa Slnečný cirkus predstaví  v Bratislave v dňoch od 15. do 19. februára 2012 na Zimnom štadióne Ondreja Nepelu.

Pod obrázkom sa skrýva slovenská fanúšikovská stránka cirkusu - klikni.


Na stránkach www.youtube.com nájdete množstvo videí s vystúpeniami cirkusu

Cirque du Soleil

Veľmi zaujímavé video, ktoré znázorňuje postavenie scény.

  Videli ste už niekedy predstavenie tohto cirkusu?