nedeľa 2. októbra 2011

Kvety z mojej lodžie III.


Keď som v máji písala prvý raz článok s nadpisom "Kvety z mojej lodžie I.", mala som predstavu, že počas leta prinesiem s týmto názvom aspoň päť príspevkov. Neviem, čo sa stalo, ale môj balkón počas leta vôbec nespĺňal predstavy o peknom balkóne. Moje kvety ma toto leto veľmi sklamali. Možno to bolo tým, že začiatok leta bol veľmi rozpačitý, bolo chladno, stále pršalo, o to sa im nepáčilo. Nekvitli mi poriadne ani muškáty, ani papuľky a nejako extrémne mi nepodrástli ani sýrske ibišteky, ktoré som si predpestovala už rok predtým. Papuľky začali konečne kvitnúť až v septembri, niektoré ešte stále nekvitnú. Zopár kúskov som bola posadiť aj vonku pri dome, dnes som sa bola na ne pozrieť a tie, ktoré sú na slnečnej strane už majú konečne prvé kvietky. Bohužiaľ, až v októbri. Je jasné, že túto sezónu sa už z ich kvetov veľmi tešiť nebudem.

Takto mi kvitnú kvety na balkóne teraz.

Momentálne sa mi na balkóne stretlo leto s jeseňou. Dokvitajú letničky a jesennú atmosféru môjho balkóna dotvárajú nedávno kúpené vresy a chryzantémy, ktoré z úplne maličkých odrezkov vypestovala moja suseda. Keď mi ich začiatkom leta dala, už to boli asi 10 centimetrové pekné sadeničky. Tie nedávno začali nasadzovať puky, takže dúfam, že nebude trvať dlho a zakvitnú tiež.







Zaujímavé ale bolo, že mi v septembri znovu zakvitla ľalia. Tú som si kúpila ešte v zime. Balenie cibuľovín obsahovalo viac druhov kvetov. Boli tam ešte gladioly, z ktorých mi zakvitla až jedna, bola tam jedna hľuza georgíny, ktorú sa mi podarilo dopestovať asi do 20 cm výšky a potom uhynula. V spomínanom balíčku boli ešte aj kvety s názvom montbrécia, ktorých meno som dovtedy nepoznala, ale páčili sa mi z obrázku. Ale ani tieto kvety ma nepotešili svojou krásou. Rozhodla som sa, že všetky tieto rastlinky si na jar zasadím do malého záhonu pri našom dome. Tento rok to bolo len také zahrievacie kolo.  Možno vás ešte s mojou malou okrasnou záhradkou, ktorú som si urobila z trávnika pri dome,  niekedy zoznámim.




Keďže mi doma nefunguje skener, nemohla som vám naskenovať obal z cibuľovín, ktoré som sa pokúsila tento rok pestovať na balkóne. Ako náhradu som našla z každého kvetu v balíčku jednu fotografiu na internete a urobila som z nich koláž. Okrem ľalie a jednej gladioly mi z ostatných cibúľ nič nevykvitlo.