pondelok, 12. marca 2012

Horúca sobota


Nedá mi, aby som sa nevrátila k tragickej udalosti, ktorá sa odohrala v uplynulú sobotu. Bol krásny slnečný deň, médiá nás počas dňa informovali o priebehu predčasných parlamentných volieb, keď som niečo po dvanástej hodine zaregistrovala šokujúcu informáciu o požiari hradu Krásna Hôrka.

Tento hrad sa vypína nad gemerskou obcou Krásnohorské Podhradie. Mala som iba jedinú príležitosť vidieť ho v skutočnosti, no videla som len jeho exteriéry.  Stalo sa tak pred niekoľkými rokmi, kedy som bola prvý raz v Košiciach a cestou domov sme sa zastavili aj na tomto hrade. Do hradu  samotného sme sa však nedostali, pretože sme sa tam zastavili až v čase, kedy už bola posledná prehliadka toho dňa v hrade. Takže nám nezostalo nič iné, iba odísť s dlhým nosom. 

Hneď v sobotu som si pozrela tých pár fotografií, ktoré som si vtedy urobila. Keďže je to už pekných pár rokov ( na jar  2004), bolo to ešte v čase, kedy som nemala digitálny fotoaparát, fotografií mám len zopár. Najviac ma mrzí, že nemám vôbec fotku, na ktorej by bolo hrad vidieť v jeho plnej kráse.  





    
O tom, ako v sobotu vznikol požiar, sa dočítate v tomto článku a ako to tam vyzerá po požiari, ktorý sa vznietil znovu ešte aj túto noc, je v  článku Ako požiar spustošil Krásnu Hôrku.


Keď som už mala v rukách fotografie z môjho prvého a zatiaľ aj posledného výletu do Košíc, tak som z nich niekoľko vybrala aj pre vás.