nedeľa 13. novembra 2011

Šípková krajina

Minulý týždeň mi jedna priateľka navrhla, či by som ju neprišla navštíviť na chalupu, ktorá sa nachádza neďaleko mesta Stará Turá. Keďže sme sa o možnom spoločnom výlete na toto miesto bavili už niekedy na jar a ja som na tento víkend nemala žiaden iný program, rozhodla som sa, že tam pôjdem.

Z Bratislavy som cestovala v piatok dopoludnia rýchlikom, z ktorého som v Novom Meste nad Váhom prestúpila na malý motoráčik, ktorý smeroval na Myjavu. Jednou zo staníc, kde tento vláčik zastavil, bola aj zastávka Papraď. Tam ma už priateľka čakala a vybrali sme sa spolu na chalupu, ktorá sa nachádza na kopaniciach v Durcovej doline. Po približne polhodinovej ceste sme dorazili na miesto.

Toto je železničná trať, ktorou som prišla.


Prvá vec, čo mi udrela do očí bolo, že na stromoch zostalo množstvo jabĺk. Neviem, či tieto plody zostali na stromoch kvôli vtákom, alebo sa ich domácim obyvateľom nechcelo oberať.




Už cestou k chalupe a potom aj pri popoludňajšej prechádzke som si všimla, že v tomto kraji je neskutočne veľa šípkových kerov, ktoré boli obsypané množstvom červených plodov.


Na chalupe sme sa veľa nezdržiavali, po príchode sme sa naobedovali a išli sme hneď von. Peši sme prešli do ďalšej doliny a podvečer sme sa vrátili do teplom vyhriatej chalupy.









Večer sme išli skoro spať, aby sme nabrali nové sily do ďalšieho dňa.