utorok, 6. marca 2012

Michalská brána a pohľad na mesto z nej



V Bratislave je  niekoľko bodov, z ktorých sa môžete pozrieť na mesto z výšky. Doteraz som fotila mesto len z jedného z nich a to z hradu. Už dlhšiu dobu ma lákalo vyjsť na niektoré z ďalších miest, odkiaľ by som videla na strechy mesta. Tým miestom bola  veža Michalskej brány.


Už pri poslednej návšteve mesta som chcela vojsť do Múzea zbraní, ktoré je práve vo veži  Michalskej brány. Lenže bol pondelok a teda deň, kedy sú u nás múzeá zatvorené. Uplynul týždeň, tentoraz som si vybrala utorok a vybrala som sa do mesta. Zbrane ako také ma vôbec nezaujímajú, ale na vyhliadkovú plošinku veže sa nedá dostať bez toho, aby som neprešla priestormi múzea. Našťastie nie je veľké a na najvyššom podlaží bol východ von. Najprv sa mi pri pohľade dole trošku zatočila hlava, ale po chvíli som si zvykla a obišla som vyhliadkovú plošinu dookola. Výhľad do diaľky bol mierne zahmlený, pretože bol dnes síce pekný slnečný deň, ale s oparom. Musím povedať, že pohľad na mesto z hradu sa mi páči oveľa viac ako z tejto veže. Cestou dole ma predsa zastavila pani, ktorá robí v múzeu výklad a silou-mocou mi  ukázala aspoň pár loveckých zbraní.







Samotná Michalská brána je jediná zachovalá brána bývalého gotického opevnenia, postavená v štrnástom storočí. Meno dostala podľa kostola sv. Michala, ktorý stál pred bránou. V rokoch 1511 - 13 bola zvýšená osembokou nadstavbou a v rokoch 1757 - 58 dostala dnešnú podobu cibule so sochou sv. Michala. Tento text som opísala z tabuľky, ktorá je pripevnená na vonkajšej stene stavby.



 
Pod  Michalskou bránou je jedna zvláštnosť, ktorou je nultý kilometer. Je to označenie vzdialeností známych veľkomiest od Bratislavy. Trošku zašpinený od trusu holubov, ktoré si sadajú na lampu, visiacu práve nad týmto miestom.



Mám v pláne, že postupne pôjdem odfotiť mesto z ďalších vyhliadkových miest Bratislavy.