streda, 30. novembra 2011

Hej från Sverige

Výlet do Švédska sme si plánovali so sestrou približne pred rokom. Chceli sme ísť letecky do Štokholmu ešte začiatkom tohto roka, pretože sme chceli vidieť zasnežené hlavné mesto tejto krajiny. Toľko sme si vyberali termín, až sme sa nakoniec rozhodli, že zima nebude pre dve ženy ten najvhodnejší termín. Krátke dni a dlhé večery nás od tejto cesty odradili  a plánovaného výletu sme sa vzdali.

Švédsko je krajina, kde som ešte nikdy nebola, no mám k nej už roky mimoriadny vzťah. Stalo sa to tak, že som ešte ako mladá začínajúca pracovníčka v jednej firme zahraničného obchodu spracovávala agendu vývozu nábytku pre švédsku firmu Ikea. Už vtedy, keď u nás ešte neexistovali obchodné domy tejto značky, som so záľubou veľmi rada prezerala katalógy tohto obchodného domu s nábytkom a doplnkami pre bývanie.

Odkedy nám z Petržalky zrušili priamu rýchlu autobusovú linku do nákupného centra Avion, kde sa nachádza aj Ikea, prestala som do tých končín chodiť. Ale keďže ma Ikea dosť často láka rôznymi akciami, ktoré mi chodia do mailovej schránky, ešte niekedy v lete som si povedala, že na jej návštevu využijem niektorý upršaný deň,  kedy nebude vhodný čas na prechádzky v meste, alebo v prírode. No daždivé počasie nie a nie prísť, tak som na návštevu švédskeho obchodného domu  konečne využila včerajší zahmlený deň.

Prebehla som ho len veľmi rýchlo, pretože som presne vedela, čo tam chcem kúpiť. Dlho som sa nezdržala ani v sekcii skla, kde som vybrala to, čo som chcela a potom som zamierila už len do oddelenia s kvetmi a kvetináčmi. Vec, ktorú som chcela, nemali, preto som sa ponáhľala k pokladniam, aby som sa vyhla dopravnej špičke. Som rada, že som to stihla a že som  konečne kúpila vianočné darčeky pre jedného blízkeho človiečika.







Ilustračná fotografia  zimného Štokholmu je zo stránky www.travelgatesweden.se