utorok 8. mája 2012

Čriepky z Topoľčian

Ako ste sa mohli v predošlom článku dočítať, do Topoľčian som pricestovala vlakom 1. mája večer. Mesto, ktoré je bydliskom mojej mamy, som fotila už viackrát. Keďže je dosť malé a pohybujem sa zväčša len v jeho centre, už som všetky jeho pozoruhodnosti uverejnila. No pohľady z balkónov bytu mojej mamy som tu ešte nemala.

Z jedného je pohľad na Tríbečské pohorie, na západnej strane je vidieť zase pohorie Považský Inovec. 




Západ slnka je mojím obľúbeným fotozáberom z kuchynského balkóna.

Námestie M. R. Štefánika a jeho dominanty som tu už tiež mala niekoľkokrát. Aj napriek tomu sem niekoľko záberov pridám znovu.








Obyvateľom tohto mesta sa hovorí "Žochári". Symbolom mesta je socha Žochára na námestí. Bol to vlastne človek, ktorý v minulosti pomáhal nosiť vrecia s vlnou - žochy. Názov mesta sa javí, že je odvodený od stromov, ktoré kedysi v meste v hojnom počte rástli. Teraz som si všimla, že ich je tam stále menej a menej. Sú to topole, úzke štíhle stromy, ktoré lemovali cesty v okolí mesta. Podľa najnovších historických štúdií sa zistilo, že názov mesta je odvodený zo staroslovienskeho slova "topol", ktorého význam je teplý, horúci kvôli termálnym prameňom, ktoré sa nachádzali v okolí mesta začiatkom stredoveku (z wikipédie).



V jedno popoludnie sme sa vybrali s mamou na malú prechádzku za mesto a odtiaľ sme mali pohľad práve na sídlisko, kde býva. Z balkóna sa mi zdalo, že uprostred polí vedie cestička a tou som sa chcela dostať trošku nad mesto. Bohužiaľ, po príchode na miesto sme zistili, že žiadna cestička tam nie je a stromy a kry, podľa ktorých som tak usudzovala, rastú na brehoch potôčika, ktorý bol momentálne bez vody. Na jeho brehu práve kvitol aj orgován a na mieste, kde boli v minulosti záhrady, kvitli zase narcisy a tulipány. Domov sme prišli s nádhernou kyticou.



Pre tých, ktorí by mali záujem pozrieť aj moje staršie články z Topoľčian - články sa otvoria po kliknutí na jeho názov.

Na návšteve


Predprvomájové Topoľčany


Pri Dríku


Na návšteve v bývalom hlavnom meste piva


Vila