štvrtok, 17. mája 2012

Večera v kolibe Elefant

Keď sme sa vrátili na parkovisko pri sanatóriu, naša prvá cesta viedla odtiaľ do najbližšieho nákupného centra, ktoré sme mali po ceste. Nemyslite si, nie kvôli nákupom to nebolo, bolo to kvôli prozaickejším ľudským potrebám :-) Keď sme si tieto vykonali, uvažovali sme, čo ďalej. Pôvodne sme mali v pláne ešte hrad a podhradie, no ja som už bola taká unavená, že som si na ďalšie chodenie netrúfala. Preto som hrad z našich plánov vyškrtla. Keďže sme od raňajok zjedli len po jednej malej mafinke, boli sme už hladní a tak sme sa teda vybrali za nejakou skoršou večerou. Rozhodnutie padlo na kolibu Elefant, ktorá je v obci Dolné Lefantovce. Ani neviem, akým nedopatrením sa mi to stalo, ale fotku koliby som zabudla urobiť. Fotila som len polia repky olejky,  ktoré boli opodiaľ. Nemám ani reštauráciu, ani moje bryndzové halušky, ktoré mi tam veľmi chutili.


Večera nám dodala ďalších síl, ktoré sme ihneď využili na prechádzku v susednej obci Horné Lefantovce, kde sme si boli pozrieť jeden z dvoch kaštieľov v obci. Je to monumentálna neobarokovo-klasicistická stavba, pozostávajúca z troch traktov. Je obklopená anglickým parkom. Bohužiaľ, aj kaštieľ, aj park sú v dosť schátralom stave. Neviem, či  kaštieľ stále slúži ako zdravotnícke zariadenie, zopár orientačných tabúľ by to aj naznačovalo, ale to, že tam bolo podozrivo mŕtvo, asi hovorí o opaku. Kedysi bola v priestoroch kaštieľa liečebňa TBC a respiračných chorôb. Kvôli divo rastúcej burine sme sa nemohli dostať ku kaštieľu tak, aby sme si ho poriadne odfotili. 




To, že tam všetko naozaj chátra, dokazujú aj moje fotografie.

 

Tak aspoň zopár detailov, ku ktorým sme mali prístup.


Mysleli sme si, že keď sa vrátime po ceste, ktorou sme prišli autom, že sa nám podarí odfotiť kaštieľ aspoň z tej strany. No všade  rastúca vysoká žihľava nám nedovolila ísť tam, kam by sme boli chceli. Takže fotografie sú len z tej cesty.



 
 

Kaštieľ je krásnom prostredí, preto je škoda, že takto dopadol. Azda sa nájde niekto, kto vráti do neho život. Len aby to potom nedopadlo ako s kaštieľom, ktorý som si chcela pozrieť dva dni predtým. Aj o tom to bude nabudúce.