nedeľa, 13. mája 2012

Sviatok tulipánov

Vedeli ste o takom?  Ja som nevedela. Len nedávno som hľadala na internete informáciu, kedy sa u nás oslavuje Deň matiek a vtedy som objavila aj stránku, z ktorej som sa dozvedela, že 13. máj je Deň tulipánov. Tento rok teda pripadnú na dnešný deň dva sviatky. Keďže je dnes druhá májová nedeľa,  pripadá na ňu zároveň aj Deň matiek.

Deň tulipánov je oslavou týchto krásnych a jednoduchých kvetov. Sú to trvalky, patriace do čeľade  ľaliovité. Pestuje sa ich približne 150 druhov a rastú od severnej Afriky, cez Európu až do Ázie (žeby v Amerike a v Austrálii nerástli? O tom sa vo wikipédii nepíše). Vlastne v Ázii, presnejšie v Turecku a v Perzii bol nájdený  kvet tulipánu. Jeho symbol je možné nájsť v mnohých umeleckých aj remeselných dielach pochádzajúcich z tejto oblasti. Dnes je tento kvet symbolom Holandska. Pestuje sa ako záhradná kvetina, aj na rezanie do kytíc.




Nie je to pekné, že aj kvety majú svoj deň? Veď popri knihách, ktorým je venovaný celý mesiac marec, popri ženám, učiteľom, objatiam a množstvu iných vecí a udalostí, ktoré si našli svoj deň, ho majú teda aj tulipány.  U nás už tulipány odkvitli, preto som zalovila v mojich archívoch a nejaké fotografie dnešných oslávencov som odtiaľ vybrala.







 


U jednej blogerky z Moravy som sa dočítala, že tulipán je jej najobľúbenejším kvetom. Aj mne sa páčia, ale keby som mala povedať, že ktorý kvet mám najradšej, asi by som taký nevedela určiť. Páčia sa mi všetky. Ak si niekedy spomeniem na taký, ktorý sa mi vyslovene nepáči, potom o ňom napíšem. Tento článok venujem nielen mojej mame k dnešnému Dňu matiek, ale aj všetkým tým, ktorým sa páčia tieto kvety s krátkym životom. Nakoniec, aj tento môj blog nesie v názve meno týchto kvetov, takže aj my budeme oslavovať :-)
 

Raz by som chcela navštíviť holandské mesto Keukenhof, kde sa každoročne na jar koná výstava týchto nádherných kvetov. 

Keukenhof 2012