štvrtok, 24. mája 2012

Vrana zlodejka

Tento týždeň, vlastne v priebehu štyroch dní, som bola svedkom toho, čo som dovtedy nevedela a keby mi to bol niekto rozprával, tak neviem, či by som bola uverila. Čo to bolo, o čom chcem písať? O tom, že som bola svedkom toho, ako vrana ukradla z hniezda malé vtáča. 


Najprv pondelok. Cestou z nemocnice som sa zastavila na Draždiaku, kde som si sadla na chvíľu na trávu a sledovala som malé vtáčiky, ako sa chodia napiť vody do jazera. Keď som zodvihla zrak, uvidela som, že práve neďaleko mňa letí čierny vták a v pazúroch si nesie menšieho. Myslela som si, že je to nejaký dravec, ktorého nepoznám. Vrana mi vôbec nenapadla.


Dnes dopoludnia som bola sadiť kvety na mojom záhone pri paneláku. Kúsok od miesta, kde som si ich začala sadiť, sú borovice a v nich žije množstvo vtákov. Bola som otočená chrbtom, keď som začula pišťať vtáča a hneď nato krik ďalších vtákov. Keď som sa obzrela, uvidela som, ako si vrana odnáša z hniezda na borovici mláďa drozda. Asi tri drozdy začali útočiť na zlodejku, ale tá sa nedala. O pár metrov ďalej si sadla na trávu, pričom korisť stále držala v pazúroch a vtáčik už ani nepípal. Asi od strachu. Drozdy sa tiež bližšie k nej neodvážili. Keď som sa k nej chcela priblížiť, vtedy znovu vzlietla a s korisťou odletela. Naozaj ma to veľmi prekvapilo, pretože som netušila, že tento vták nežerie len hmyz, či červy, ale poradí si aj s malými savcami, rybami a rád plieni hniezda iných vtákov. A práve toho som dnes bola svedkom. Takže vrana nekradne len chlieb, ktorý som nedávno hádzala kačiciam na Dunaji,  pričom som si ju fotila. Možno raz príde rad aj na tie fotky.

Takto vyzerá miesto, kde sa to dnes dopoludnia odohralo.




Keď už píšem o sadení kvetov na tom mojom záhone, tak sa pochválim s niektorými kvetmi.










Dnes som posadila množstvo ďalších kvetov, ktoré som včera dostala od švagrinej. Dúfam, že sa mi ujmú.