streda, 9. mája 2012

Pokazený notebook zaneste priamo do servisu. Ušetríte čas

Aj takto znie nadpis jedného z článkov na stránke zive.sk o tom, čo máte urobiť, keď sa vám pokazí notebook. Keďže som  človek dosť nedôverčivý voči neznámym servisom, keď sa mi pokazil notebook, hľadala som najprv možnosť opravy cez niekoho známeho. Proste som ho chcela zveriť  niekomu, komu môžem dôverovať.  Keďže sa mi to nepodarilo, nakoniec som ho odniesla do autorizovaného servisu. Urobila som tak aj preto, že ho tu mám neďaleko a iná možnosť mi nezostala.

Po prebratí notebooku pracovníčkou servisu mi bolo povedané, aj na preberací protokol zaznamenané, že do piatich dní sa dozviem diagnostiku notebooku. Mailom mi mala prísť správa, v ktorej bude oznámené, čo je potrebné opraviť a v ktorej bude aj cenový návrh. Keďže mi do piatich dní žiadna správa neprišla, na ďalší deň som urgovala vyjadrenie. To prišlo o deň neskôr. Po prečítaní správy mi padla sánka. Dozvedela som sa z nej, že na mojom notebooku je potrebné vymeniť  nasledovné a že to bude stáť túto nehoráznu sumu:

Dosť ma podráždila aj poznámka, ktorá bola pod tou kalkuláciou. Asi som jej dobre nerozumela, lebo som nechápala, z akých dôvodov by si mal výrobca ponechať nefunkčné diely, keďže sa nejednalo o záručný servis.

Nedodržala som ani ich požiadavku, že mám potvrdiť príjem ich mailu, večer som si ho prečítala a na druhý deň som sa hneď po otvorení servisu vybrala tam, aby som si môj notebook odniesla domov. Zaplatila som poplatok 18 eur za ich diagnostiku a znovu stál predo mnou problém, čo ďalej.

Trvalo mi niekoľko dní, kým som sa konečne rozhodla, čo urobím. Mladší syn mi našiel na internete ďalší servis, ktorý síce nebol neďaleko nás v Petržalke, ale na ich stránke bol formulár, prostredníctvom ktorého ste sa mohli so servisom spojiť a z neho sa dozvedieť, koľko bude stáť oprava. Na rozdiel od toho prvého servisu, tu sa mi pracovník ozval krátko po tom, čo som tam napísala. Keďže som už z predošlej diagnostiky vedela, čo môjmu notebooku je, vedela som presne povedať, čo treba opraviť.

Hneď v ten istý deň som notebook odniesla do tohto servisu. Bolo to 26. apríla  neskoro popoludní. V pondelok popoludní mi volal pracovník servisu, že si môžem prísť po notebook, že okrem nefunkčného adaptéru mu nič nie je.Nechcela som tomu veriť a pýtala som sa ho viackrát, či je to naozaj tak. Jeho telefonát ma zastihol vonku, lebo som sa bola práve bicyklovať. Táto správa spôsobila, že som sa okamžite vrátila domov, v internetovom obchode som objednala adaptér, ktorý mi odsúhlasil aj pracovník servisu. Jeho cena nebola ani polovica toho, čo vykalkuloval autorizovaný servis. Potom som išla vyzdvihnúť môj notebook do servisu. Naozaj som neverila, že funguje, museli ma o tom presvedčiť.  Bolo to tak. Z tohto servisu som išla domov bez zaplatenia, lebo mi povedali, že nemám čo zaplatiť.

Už na druhý deň, hoci bol sviatok a tým aj voľný deň, prišla mi sms z internetového obchodu, že si môžem prísť vyzdvihnúť adaptér. 

Porovnajte si oba obrázky s cenami a zistíte, aký je rozdiel v cenách.

Týmto by som chcela poďakovať firme NSERVIS s.r.o. , ktorá bola tá, čo nezneužila nevedomosť zákazníka a jednala férovo. Veď pokojne mohli aj oni tvrdiť, že na mojom notebooku je potrebné vymeniť aj konektor, kam sa zapája adaptér. No neurobili tak. Som im za to nesmierne vďačná. 

Čo teda môžem napísať na záver. Neverte vždy tomu, kto si robí veľkú reklamu na internete. Veď aj jeden z článkov, ktoré som predtým, než som vôbec prvý raz odniesla notebook do opravy, prečítala na internete, odporúčal práve servis, kam som potom išla. Nie vždy je dobrá firma, ktorá má reprezentatívne priestory s množstvom zamestnancov.  Priestory aj zamestnancov  je  potrebné zaplatiť a niekedy si firmy pomôžu zarobiť aj tak, ako sa snažili v mojom prípade. Ak by ste chceli vedieť, o ktorej firme píšem, nájdete si ju na internete. Je to autorizovaný servis výrobkov HP a ich sídlo je na Wolkrovej ulici v Petržalke. Neviem, či pozná praktiky servisu firma, ktorej robia záručný aj pozáručný servis. Nemyslím si, že svojím konaním jej robia dobré meno.