streda, 16. mája 2012

Cestou k Pyramíde

Ako som už v predošlom príspevku naznačila, naším ďalším cieľom bol vrch Pyramída s rádiovým a televíznym vysielačom. Je to ďalšia z dominánt  Nitry, o ktorej som si do toho dňa myslela, že je to známy vrch Zobor. Lenže Zobor je až kúsok za týmto vrchom. 

Vrch Pyramída je v nadmorskej výške 556 m a je to vlastne ukončenie Tribečského pohoria. Keďže som bola v týchto miestach prvý raz, neviem presne pomenovať kopce, na ktorých sme boli. Jeden z tých, kde sme boli v predošlom príspevku, sa myslím volá Meškov vrch. Hľadala som názvy kvôli tomu, aby som zistila, aký bol rozdiel v nadmorskych výškach. Podľa údajov, ktoré som si našla na internete, rozdiel medzi týmito kopcami je približne 100 metrov. Pre niekoho pohodičková prechádzka, mne to stačilo na kvalitné zadýchanie sa a následnú niekoľkodňovú svalovú horúčku na lýtkach. Od jesene to bola moja prvá dlhšia prechádzka v kopcoch, takže moje nohy nemali ešte kondičku.

 
Keď sme došli na vrchol, z neho sa nám ponúkali nádherné výhľady nielen na  vrch Zobor s nadmorskou výškou ešte o 30 m vyššou, než na akej sme stáli, mesto Nitru, ale aj na široké okolie.   









Počas cesty neušiel mojej pozornosti aj jeden zaujímavý strom, vlastne jeho kmeň. Aj vám to pripomína to, čo mne?