nedeľa, 17. júla 2011

Hortenzia

S týmto kvetom sa spájajú spomienky na moje detstvo. Mali sme ju doma v záhrade, bol na ňu výhľad z kuchyne. Tá naša mala krásne veľké biele kvety.  Ako som už viackrát písala, ja nemám to šťastie, aby som mala aspoň malú záhradku. Preto som sa pokúšala pestovať hortenziu na balkóne.

Prvý raz som si ju kúpila asi pred dvomi rokmi. Dlho u mňa na balkóne nevydržala. Vinu som dávala tomu, že som kvet kúpila v supermarkete. Tento rok som si vypýtala výhonky hortenzie od priateľky. Táto bola zo záhrady a z niekoľkých kusov mi aj napriek tomu, že kvet nebol zo supermarketu, žije už len jeden. Aj tomu poslednému už veľké šance nedávam. Som z toho smutná. No na druhej strane, keby som aj bola výhonky hortenzií zdarne dopestovala, asi by som  mala problém s ich prezimovaním. Tak je to totiž u mňa s väčšinou kvetov, ktoré sa mi podarí vypestovať. Tak som prišla aj o zbierku krásnych rôznofarebných oleandrov. Asi sa už budem musieť zmieriť s tým, že sa budem musieť zamerať iba na letničky.

Takže z hortenzií sa teším a fotím si ich v parkoch, cintorínoch a v cudzích záhradách. A vôbec sa nerozpakujem fotiťcez  ploty cudzích pozemkov. V neposlednom rade ich obdivujem aj na množstve blogov.

Táto obrovská nádherná hortenzia kvitne v jednej predzáhradke v Dobrohošti.



 

Túto som odfotila v bratislavskej vilovej štvrti so záhradami.



A tieto som našla v okolí môjho bydliska, skrášľujú prostredie petržalských panelákov. 


 


Práve včera som na jednom blogu písala do komentára, že som sa pred pár rokmi snažila usušiť kvety hortenzie, ktoré som dostala od kolegyne. Bohužiaľ, nepodarilo sa mi to. Dnes by som sa potešila takej kytičke bielej farby.