štvrtok 24. mája 2012

Náhla zmena počasia

Včera, úplne nečakane, aj keď som sa na tento fotovýlet chystala už asi mesiac, som sa dostala na miesto, ktoré je od môjho bydliska vzdialené 35 km. Je to Šulianske jazero v Chránenej krajinnej oblasti Dunajské luhy, z ktorého je približne 12 km do Gabčíkova. Štrkovisko, ktoré vzniklo bagrovaním štrkopieskov pri výstavbe Vodného diela Gabčíkovo. V minulých rokoch bolo vraj veľmi využívané na kúpanie a rekreáciu, teraz, po zdvihnutí hladiny Dunaja sa využíva na kúpanie už len minimálne. Dôkazom toho je nefunkčný tobogan na jednom z brehov jazera.

Na brehoch jazera zato vyrástlo mnoho rekreačných domčekov. Jeden z nich patrí aj môjmu bratovi. On mi včera dopoludnia zatelefonoval, či nechcem ísť k nim, aby som si odfotila práve kvitnúce kiwi, ktoré tam pestuje. Okrem kiwi prišlo aj na fotenie iných vecí, jedným z nich bolo aj spomínané jazero. 

Keď som tam prišla, bolo horúce slnečné počasie. Aj keď som sa vybrala  s fotoaparátom k jazeru, nevyzeralo to ani trošku tak, že o chvíľu do nitky zmoknem. No stalo sa.