nedeľa, 15. mája 2011

Ždiar

Rázovitá podtatranská obec s folklórnymi tradíciami s možnosťami aktívneho oddychu v zime aj v lete. V predošlej časti som ukázala na fotografiách chatu, kde sme prespali tri noci a odkiaľ sme vychádzali na naše výlety. Na fotografiách bolo vidieť iba výhľady z chaty a jej okolia. Aby som videla obec aj z inej strany, vyšli sme si v jedno popoludnie na náprotivný kopec a odtiaľ som nafotila pohľad na väčšiu časť obce.

Toto sa o Ždiari píše na internete:

Obec sa nachádza v nadmorskej výške 896 m.n.m., je orientovaná severne od mesta Poprad (32 km). Rozloha katastra je 2733 ha a priľahlé územie sa nachádza v nadmorskej výške 820-2146 m.n.m. Leží v Podtatranskej brázde a zo severu ju ohraničuje Spišská Magura, z východu Východné Tatry, zo západu štátna hranica s Poľskom (13 km). Južnú bránu tvorí územie Belianskych Tatier.

Aj z mojich fotografií je možné vidieť, že je to naozaj veľká dedina.  Nevidela som ju úplne celú, ani som nebola na plánovaných túrach v blízkych dolinách - Monkovej a Bachledovej. No za taký krátky čas sa nedá stihnúť všetko. O tom, kam smerovali naše výlety, sa dozviete nabudúce.