štvrtok, 26. mája 2011

Bazový sirup


Zo včera nazbieraných kvetov bazy čiernej som sa nakoniec rozhodla urobiť sirup podľa tohto receptu:

30 kvetov z bazy
                         1 citrodeko
                         3  citróny pokrájať na kolieska
                         3 litre vody
Všetko premiešať, nechať 24 hodín stáť, potom scediť a prevariť s 3 kg cukru.

Recept veľmi jednoduchý, ale sirup je zatiaľ  len v štádiu 24-hodinového státia. Keďže som včera priniesla nazbierané kvety popoludní a potom som musela ísť na objednané lekárske vyšetrenie, domov som prišla až večer. Dnes večer sa k zliatiu dostanem buď veľmi neskoro alebo aj vôbec nie. Večer idem totiž na stretnutie bývalých kolegov z firmy, kde som pracovala pred dvadsiatimi rokmi. 

Včera som k môjmu článku dala toľko obrázkov žihľavy a vysokej trávy, že som na toho krásneho motýľa úplne zabudla. Tak ho sem dávam dnes. No mám jednu dilemu. Na fotkách mám dvoch rôznych motýľov. Teraz neviem, či boli naozaj dvaja, alebo to bol jeden, ktorý vyzerá ináč pri roztvorení krídiel a ináč, keď ich má spolu.