štvrtok, 19. mája 2011

Rybári obsadili Chorvátske rameno

Tento týždeň som sa vybrala pozrieť na labutie hniezda na Chorvátskom ramene. Najprv som bola v zdravotnej poisťovni pre Európsku kartičku a odtiaľ, teda od Technopolu som sa išla peši až na koniec Chorvátskeho ramena, čo je v blízkosti Mlynarovičovej ulice. Nevychádzala som z údivu, koľko rybárov sedelo po celom úseku Chorvátskeho ramena. Veď som tam bola aj pred desiatimi dňami a vtedy sa velikánske ryby premávali vo vode a nikto si ich nevšímal. Teraz už viem, že 15. mája začala nová sezóna a všetci rybári sa ponáhľali so svojimi udicami k vode.




No na Chorvátskom ramene neboli len rybári. Vo vode šantili kačice, labute i čajky. S poľutovaním som včera zistila, že z labutieho hniezda, na ktorom sedela labuť na siedmich vajciach, sa vyliahli iba dve labute. To posledné vajce, ktorého fotografie sú TU, bohužiaľ boli asi neoplodnené. Nerozumiem sa tomu, takže dôvody si len môžem domýšľať.