pondelok, 16. mája 2011

Plťou po Dunajci

Na ďalší deň sme si naplánovali návštevu Pienin a Červeného kláštora. Zo Ždiaru sme sa tam znovu vydali cez Poľsko a cestou tam sme sa zastavili v jednej dedinke, v ktorej má rodisko jeden z mojich obľúbených hercov. Zatiaľ neprezradím o koho ide. 

Keď sme prišli na miesto nalodenia na plť, upozornil nás pltiar, že nás filmuje STV 2. Veľmi som tomu neverila, pretože pán, ktorý velil plti, rozprával veľa, rozprával vtipy a z toho množstva povedaného som niekedy netušila, čo je sranda a čo nie. Povedal nám, aby sme si v sobotu o 19,50 zapli telku, že sa v nej uvidíme. A naozaj. V sobotu 14. mája o 19,50 hod. vysielala STV 2 národnostné správy v ukrajinskom jazyku. V tejto relácii ukázali aj plte na Dunajci ( minúta: 3,54 - začiatok, naša plť 4,18 -  mňa nie je vidieť, pretože ma zakrýva  pán v tmavomodrom tričku s kamerou).


Ilustračný obrázok, video je v odkaze vyššie

Plavba po Dunajci trvala približne hodinu a pol. Počasie bolo nádherné, voda nebola veľmi hlboká, takže som nemala až tak veľký strach, že sa utopíme. O plavbe na pltiach som počula od viacerých ľudí rôzne historky, preto mi to nebolo úplne jedno, že sa na nej nachádzam. V Pieninách som už raz bola, prešla som celý úsek z Červeného Kláštora až po miesto, kde plte končia, peši - tam aj späť. Bola to pekne dlhá prechádzka. Tentoraz sme využili služby, ktoré ponúkali na odvoz kočom, ťahaného koňmi a ďalší, dlhší úsek do Červeného Kláštora zase autom. 

Pri vystupovaní z plte nám pltiar pripomenul, že si máme kúpiť pohľadnice. V duchu som si pomyslela, že čo si ja budem kupovať pohľadnice, predsa si ich nafotím sama. Aké bolo moje prekvapenie, keď som sa priateľky v aute spýtala, že či si kupovala tie pohľadnice. Vysvitlo, že to neboli obyčajné pohľadnice, ale fotografie, na ktorých sme boli my na plti. Ale aj keď som si ju nekúpila, mám ju naskenovanú. To, že som si túto fotku nekúpila, ma potom aj dosť mrzelo. Z čisto kolegiálneho hľadiska.


Z tejto plavby mám toľko krásnych fotografií, že som z nich nevedela vybrať tie, ktoré vám neukážem. Tak mi prosím prepáčte, že ich tu je tentokrát tak veľa.