nedeľa, 1. mája 2011

Prvomájové ráno

Tak a je tu! Prvý máj. So všetkým, čo k nemu patrí. S rozkvitnutou prírodou, s dňami, ktoré sa stále predlžujú a otepľujú. Dnešný prvý máj sa prebudil do krásneho slnečného dňa. Dúfam, že tak zostane po celý deň. 

Včera som cestovala vlakom. Približne dve hodiny cesty som sledovala krajinu za oknom vlaku. Asi nie je nič krajšie, ako keď sa striedajú hnedé polia, teda tie, kde ešte nestihlo vyrásť to, čo bolo zasiate, so zelenými, kde už rastie obilie a tie zase so žltými, ktoré predstavovali práve teraz kvitnúcu repku. Trať lemovali na mnohých miestach rozkvitnuté orgovány. Ich vôňa bola cítiť aj cez otvorené okno v našom kupé. Bohužiaľ, občas zavanul aj iný pach, dym z ohňov, čo až taká príjemná vôňa nebola. Ľudia pracovali vo svojich záhradách. Zaujímavé je, že pri starších domoch to boli záhradky s hriadkami zeleniny, pásmi ovocných stromov, no pri tých novších to boli väčšinou nakrátko zostrihané trávniky, uprostred ktorých bolo dosť často vidieť menšie či väčšie bazény. Toto všetko mi ponúkal pohľad na krajinu posledného aprílového podvečera.

Počas necelých troch krátkych dní som sa nedostala nikde von z mesta. Tak aspoň za jazdy vlakom som si urobila pár záberov na moju rodnú obec.