pondelok, 16. mája 2011

Nová generácia labutí

V sobotu siedmeho mája som priniesla príspevok, v ktorom som sa zmienila o ďalšom hniezde labutí na Chorvátskom ramene. Medzitým som bola  odcestovaná a k prechádzke na výzvedy, čo sa deje na labutích hniezdach, došlo až dnes. 

Najprv som išla k hniezdu, ktoré som objavila ako posledné. To, ktoré si urobila labuť na trávniku medzi cyklistickým chodníkom a tokom ramena. Dnes už bolo toto hniezdo prázdne. Obďaleč plávala labutia rodinka so svojimi malými ratolesťami. Bolo ich päť. Celú rodinku sa mi nedarilo odfotiť pokope, pretože mi vo výhľade prekážali rastliny rastúce na brehu. Už sú vyššie ako ja. 






Asi dva kilometre od tejto rodinky sedí stále na vajciach labuť, ktorú som fotila už aj vlani. Už z diaľky som videla, že sa tam hýbu aj mláďatká. Boli dve. Pri tomto hniezde som sa zdržala dlhšie a vyplatilo sa. Labuť sa nadvihla a ja som videla, že ešte stále sedí na ďalšom vajci. Iba na jednom. Neviem, kam sa podeli ostatné. Ktovie, koľko dní majú  dve labuťky, ktoré sú už na svete. V tejto rodine pribudne už len jeden prírastok.











So zážitkami a fotografiami z mojej minulotýždňovej cesty do Tatier som ešte neskončila. Budem v nich pokračovať.