utorok, 17. mája 2011

Spomienka na Miška

Zdá sa mi to už tak strašne dávno, čo som ho posledný raz videla na divadelných doskách. Bolo to začiatkom januára 2008, kedy som bola na predstavení Chrobák v hlave. Hra perfektná, kde som sa veľa nasmiala. No už vtedy som osobe, ktorá bola na tomto predstavení so mnou povedala, že sa mi niečo na Miškovi nezdá. Že vyzerá, ako keby mal rakovinu. Vedela som, ako takí ľudia vyzerajú, pretože som mala s touto chorobou nedávnu skúsenosť. A bolo to naozaj tak. Už o nejaký mesiac sa táto informácia prevalila aj na verejnosti a za pár mesiacov nás zarmútila správa, že Miško svojej chorobe podľahol. Odišiel vynikajúci herec, sympaťák muž, ktorého som pravidelne stretávala cestou do práce. 

Preto, keď som sa od mojich hostiteľov dozvedela, že v poľskom pohraničí je dedina, kde sa Michal Dočolomanský narodil, bola som tiež za to, aby sme tam išli a vyhľadali pamätnú tabuľu, ktorá sa nachádza na dome, kde sa narodil.  Cestou do Pienin sa nám v poľskej obci Niedzica  podarilo neďaleko kostola nájsť tento dom a na chvíľu sa pri tabuli venovanej Miškovi zastaviť. 





A tu je aspoň jedna ukážka z jeho divadelnej tvorby. Muzikál Na skle maľované. S postavou Jánošíka Michal zostarol, odohral ho presne 648-krát.