nedeľa, 15. mája 2011

Goralské Zakopane

Na druhý deň pobytu na chate v Ždiari sme sa rozhodli, že si urobíme výlet do poľského  mestečka Zakopane. Nikdy doteraz som tam nebola, preto som bola rada, že konečne uvidím najznámejšie tatranské mesto na poľskej strane. Od Ždiaru je vzdialené asi 30 km. Neviem presne zverejniť ani trasu, ani jej dĺžku, keďže som nešoférovala, ani som nesedela vpredu v aute. No cesta tam netrvala dlho.

Zakopane je jedným z najobľúbenejších horských  stredísk v Poľsku a je známe svojou typickou architektúrou. Jeho prevažnú časť tvoria krásne drevené domy. A to nielen staršie, no aj tie nové sa stavajú prevažne z dreva. Obchody a hotely sú tiež v drevených stavbách. Neprekvapilo ma, že hlavná ulica v meste bola vyzdobená plagátmi predošlého pápeža, ktorého nedávno vo Vatikáne blahorečili. Na viacerých miestach sa predávali údené syry a v mnohých stánkoch zase pamiatkové predmety od kožených krpčekov pre detičky, cez plyšové hračky s nápisom Zakopane, potom valašky, kožené butylky a mnoho iných vecí. 

Keďže som dopredu nevedela, že sa dostaneme aj do Zakopaneho, nemala som o mestečku nič dopredu naštudované a nevedela som, čo zaujímavé tam mám hľadať. Takže pohľadnice zo Zakopaneho odo mňa vyzerajú takto: