utorok, 24. mája 2011

Májové sídlisko

Mnohé z majiteliek blogov, na ktoré sa chodím pozerať, sa často chvália s tým, čo im všetko kvitne v záhradách. Ja nemám to šťastie, že žijem v rodinnom domčeku so záhradkou, preto na potešenie očí mi musia stačiť kvety, ktoré si vysádzajú ľudia okolitých panelákov. 





Okolo nášho domu kvitnú zatiaľ len stokrásky na trávniku.  Vlani som si aj ja "privlastnila" kúsok jedného záhonu s trvalkami, pomedzi ktoré som vysadila zopár letničiek. Tento rok som tak zatiaľ neurobila, no so susedou sme posadili na trávnik niekoľko popínavých ruží. Chodím ich občas pozrieť, no zatiaľ je zrejmé, že sa ujali len dve. Tŕpla som pri poslednom kosení trávnika, aby ich ten veľký traktor neskosil. Našťastie kosenie ružiam neublížilo. Budem mať velikánsku radosť, ak sa aspoň tieto dve ujmú natrvalo a keď raz zakvitnú. Na miesta, kde sú posadené ďalšie a ktoré zatiaľ zelené výhonky nemajú, som do zeme posadila semienka obyčajnej šípovej ruže. Možno vyrastú aspoň tie. Buď ich potom necháme také, alebo na nich môžeme zaštepiť šľachtené ruže.

Budem rada, ak mi tu vy, šťastné majiteľky záhrad, napíšete, aké máte skúsenosti s rozmnožovaním ruží.