streda 20. júla 2011

Viedeň a okolie prvý raz na bicykli

Tak a už si môžem povedať, že som prešla po Viedni na bicykli. Chcela som si túto cyklistiku zrealizovať už dávno, podarilo sa mi to konečne až včera.

Najprv tomu predchádzalo sledovanie predpovedí počasia a podľa toho bol stanovený tento výlet na utorok. Malo byť slnečné počasie, dopoludnie bezveterné, popoludní sa mala objaviť menšia oblačnosť a rýchlosť vetra sa mala zväčšiť, no nemalo to byť nič hrozné. Aj tak bolo, až na ten vietor pri ceste domov. Bol silnejší ako v predpovedi a silnejší aj ako by som si bola želala. No ešte skôr, ako budem písať o návrate, pár slov o tom, ako prebiehala včerajšia cyklistika.

Ráno o 7,32 odchod vlakom z petržalskej stanice.

Po hodine sme už vystupovali z vlaku na stanici Südbahnhof. Odtiaľ sme sa presunuli k  niektorým známym bodom Viedne - najprv na Karlsplatz, odtiaľ po Kärtnerstrasse na Stephansplatz.

Potom sme to už nasmerovali k dunajskému kanálu a popri ňom sme sa dostali až k viedenskému dunajskému prístavu a za ním už netrvalo dlho a boli sme vonku z Viedne.  Cesta viedla perfektnou cyklotrasou, ktorú pozná mnoho slovenských cyklistov. Prechádzali sme okrajom mesta Klosterneunburg, kde sme sa na chvíľu zastavili a občerstvili tekutinami. Pokračovali sme ďalej, do mesta sme nešli.

Po hrádzi sme prešli až do Greifensteinu, kde sme využili možnosť slnenia a kúpania.

Tam sme sa rozhodli, že naspäť použijeme druhú stranu Dunaja. Takže sme prešli po moste a tu nás dosť prekvapil silný vietor. Aj sme chvíľu ľutovali, že možno na tej druhej strane, kde bol cyklistický chodník viac krytý stromami, by sme taký protivietor necítili. No už sme tam boli, nezostávalo nám nič iné, len pokračovať v ceste.

Pred mestom Korneuburg sme sa rozhodovali, či budeme pokračovať po hrádzi, alebo sa vyberieme cez mesto. Mňa lákalo vidieť aj mesto, tak sme išli teda tam. Trošku sme sa odtiaľ nevedeli vymotať, pravdepodobne sme si kus nadišli, ale nevadí, videla som kúsok z ďalšieho rakúskeho mestečka.

Keď sme sa znovu dostali na hrádzu, to sme už v diaľke videli najvyššie stavby Viedne. Prechádzali sme rekreačným miestom tohto mesta, ktoré obyvatelia naozaj vo veľkej miere využívajú. Mostom neďaleko Pratra sme prešli zase do Viedne.

Po malej prestávke v Pratri sme sa zase vydali na stanicu, odkiaľ nám išiel večer o ôsmej vlak do Bratislavy.

Viac fotografií z tejto  cyklotúry je vo

FOTOGALÉRII.

Trasa 1126305 - powered by Bikemap

Tento článok a mnoho nových nájdete na novom súhrnnom cyklistikom blogu