nedeľa, 31. júla 2011

Dažďové obdobie

Neviete mi povedať, čo má toto znamenať? Že toto ročné obdobie sa naozaj volá leto? Podľa dátumu v kalendári to leto je, ale v skutočnosti to s letom nemá veru veľa spoločného. Veď už aj štyridsaťdňové obdobie Medardovej kvapky pominulo a tu len prší, prší a keď neprší, je zamračené, fúka vietor, teplota sa šplhá maximálne do výšok dvadsiatich stupňov. Takto som si leto vôbec nepredstavovala.

Nie je to obdobie vhodné ani na prechádzky s fotoaparátom. Na jednu som sa vychytila jedno popoludnie uplynulého týždňa, no kým som sa doma vychystala, vyšla som von, tak zatiaľ slnko, ktoré ma vylákalo, zmizlo a znovu sa obloha zatiahla tak, že to vyzeralo aj na dážď. Nakoniec to vydržalo bez dažďa a ja som strávila vonku asi tri hodiny.
 
Po dažďoch nie je núdza o slimákov

Fotenie s lampášikom pri Dunaji som vám už ukázala, teraz som vybrala niekoľko fotografií slimáka, ktorého som si zodvihla zo zeme na kraji lesíka a vyniesla som si ho na svetlo. Položila som ho na pomaly práchnivejúci peň stromu a dobrú chvíľu som ho sledovala a fotila.
 
Slimák prieskumník



Takto vyzerá slimák akrobat










Slimáky som už fotila viackrát a články o nich sú napríklad TU aj TU a napríklad aj TU.