streda, 6. júla 2011

Bojnický zámok

Ani si nepamätám, kedy to bolo naposledy, čo som navštívila Bojnice. Určite to bolo ešte v časoch, keď boli moje deti malé. Do tohto mestečka na strednom Slovensku som ako dieťa chodievala častejšie, pretože to bol jeden z cieľov našich rodinných výletov. Nemali sme to tam ďaleko a pre deti tam bolo a stále aj je dostatok atrakcií. Či je to tamojšia zoologická záhrada alebo je to zámok, ktorý je podľa mňa jedným z najkrajších na Slovensku. 

Asi sa nenájde nikto, kto by na Slovensku nepoznal tento zámok, ktorý svojím vzhľadom pripomína francúzske zámky na Loire. Je to vďaka grófovi Pálfy ktorý  dal  zámok do tejto podoby prestavať v časoch, keď  ho vlastnil. 

Fotografie zobrazujú len vonkajšiu podobu zámku, pretože pre nedostatok času som sa včera do jeho útrob nedostala. Možno sa do Bojníc vyberiem opäť a nebude to trvať tak dlho, ako to trvalo od  mojej  poslednej návštevy do včera.    Potom sa budem snažiť navštíviť aj expozície na zámku.