streda, 6. júla 2011

Marillengemeinde Kittsee - pokračovanie

3. apríla som priniesla článok o neďalekej rakúskej obci Kittsee. Pre množstvo marhúľ, ktoré sa tam pestujú, dostala táto dedina prívlastok marhuľová obec. V apríli práve kvitli marhuľové stromy a vtedy som sľúbila, že sa do Kittsee a na marhule pôjdem  pozrieť v čase, keď budú dozrievať. To obdobie je práve teraz.  Marhule v  Kittsee dozreli a vo veľkom sa  začali oberať.  Išla som tam dnes aj na výzvedy, po čom sa toto obľúbené letné ovocie  predáva za hranicami našej krajiny.

V prvom sade, kde sa vo veľkom pracovalo, som oslovila nejakého pána, ktorý  práve odchádzal preč. No asi som narazila na nejakého gastarbeitrového cudzinca, ktorý mi vôbec nerozumel. Takže som sa cenu nedozvedela. Na opačnom konci dediny, na výpadovke do Pamy, pracovali tiež v jednom sade a pri ceste bola aj pútacia tabuľa Marillen. Tam som sa spýtala ďalšieho pána. Ten mi už rozumel a povedal mi aj cenu. Za kilo marhúľ pýtal dve eurá. Chcel vedieť, koľko by som ich chcela a či ich chcem na džem. Keď som mu povedala, že chcem asi 10 kíl a že ich chcem na kompót a že pre marhule musím prísť inokedy, pretože som na bicykli, veľmi som ho nepotešila. Z kšeftu asi nebude nič, pretože si ich pravdepodobne pôjdem kúpiť na našu Miletičku. No aspoň som sa najedla marhúľ, ktoré mi dal na ochutnanie a zopár som si ich zodvihla aj zo zeme spod stromov.


















 Dúfam, že som vám narobila veľkú chuť na marhule :-)