sobota, 2. júla 2011

Rastlina s ružovým kvetom

Nedávno som sa vracala peši z mesta. Išla som po Novom moste a odtiaľ som prechádzala popri Magio pláži a ďalej po hrádzi domov. No ešte skôr, ako som prišla k pláži, zaujala ma vôňa, okolo ktorej som prešla. Obzrela som sa a na brehu rieky som uvidela rásť rastlinu, ktorú som doteraz nikde nevidela. Možno aj videla, ale ma doteraz neupútala. Táto rastlina teraz práve kvitne a jej kvety ružovej farby tvaru loptičky vydávajú omamnú sladkú vôňu. Nie zbytočne, všetky včely, čmeliaky a motýle z okolia ju našli a usilovne opeľovali jej ružové kvietky.

O pár dní som znovu išla okolo, kvety už pomaly odkvitali. No o niekoľko kilometrov ďalej som našla takýchto rastlín oveľa viac. Neviete mi niekto prezradiť, čo je to za rastlinku? 











7. júla 2011 - našla som názov tejto rastliny