streda, 13. júla 2011

Dunajské pereje

Vy, čo ma na mojom blogu navštevujete častejšie, viete, že som nadšená cyklistka a že mojím najobľúbenejším miestom, kam smerujem môj bicykel, je dunajská hrádza. Úsek z Petržalky po Čunovo by som zvládla možno aj so zatvorenými očami :-) No pekná príroda je aj ďalej za Čunovom, v okolí hrádze, ktorá vznikla pri výstavbe vodného diela Gabčíkovo. Aj tento úsek až po Vojku, či ešte ďalej po Šulianske jazero som prešla niekoľkokrát. 

Z hrádze je na niektorých miestach vidieť aj staré koryto Dunaja. No k nemu som sa odvážila ísť maximálne v blízkosti Danubiany Čunove, ďalej som už pri starom koryte nikdy nebola. Pričom ma jedno miesto vždy veľmi lákalo. Práve to, kde sú pereje. 

Až pri nedávnej ceste so synom, kedy sme sa do Štúrova vybrali práve touto cestou, som ho poprosila, aby sme na tom mieste odbočili ku korytu rieky a na pár minút sa tam zastavili.  Tak a teraz uvidíte to, čo som konečne pred dvomi dňami videla zblízka aj ja.

Takto som mala možnosť vidieť toto miesto doteraz....


A takto to tam vyzerá zblízka....








Pevne verím, že pohľad na túto vodu vám osvieži dnešný horúci deň.


Zväčšiť mapu



B - sú pereje