streda, 27. júla 2011

Kvety z mojej lodžie II. retro

Keď som tu koncom mája uverejnila článok o kvetoch z mojej lodžie, myslela som si, že vám budem pravidelnejšie prinášať fotografie z miesta pred mojou kuchyňou. Bohužiaľ, nemám aké. Väčšinu rastlín postihla nejaká choroba a tie mi všetky uschli. Aj cibuľoviny, ktoré som s radosťou a očakávaním na jar sadila, vykvitli len máloktoré. Ľaliu oranžovej farby som vám ukázala, gladiola kvitla iba jedna, no tú som ani nestihla odfotiť, tak rýchlo odkvitla. Pričinilo sa o to počasie, ktoré nám tu v posledných dňoch vládne. Aj kvetom chýba slnko, nielen nám ľuďom.  

Preto som sa rozhodla, že vám ukážem fotografie kvetov, ktoré spríjemňovali moju lodžiu pred niekoľkými  rokmi. Bolo to ešte v čase pred zateplovaním nášho panelového domu. Mala som množstvo oleandrov, ktoré mi práve v tej zime, kedy sa u nás zatepľovalo, vyhynuli. Nemohla som ich totiž na zimu vyložiť na schodište, lebo bolo zapratané materiálom na zateplovanie.  Takže toto je už len spomienka. Spomienka na to, ako som si z každej dovolenky od mora priniesla nové a nové odrezky, takže moja zbierka sa pomaly a pekne rozrastala. Priznám sa, je mi za mojimi oleandrami ľúto. Zostal mi iba jeden, ktorý tú spomínanú zimu prežil vonku, ale len tak, že som ho musela radikálne orezať. Od toho času mi nekvitol. Ani vlani, ani toto leto. Je to ten bielej farby.