štvrtok, 28. júla 2011

Ryby, rybky, rybičky na Chorvátskom ramene


O Chorvátskom ramene píšem dosť často.. Raz je to o labutiach a kačiciach, ktoré tam žijú, inokedy o korytnačke písmenkovej, ktorá tam tiež našla svoj domov. Ale to, čo som tam videla dnes, som tam ešte doteraz nikdy nevidela.

Dopoludnia som bola v nemocnici na Antolskej a keďže vtedy ešte nepršalo, išla som sa prejsť popri Chorvátskom ramene s fotoaparátom. Už ako som kráčala po chodníku, zarovno mnou plávala vo vode veľká ryba.. A predo mnou kráčal rybár, ktorý si hľadal miesto, kde sa rozloží.  Prešla som niekoľko metrov od miesta, kam sa zložil a prišla som úplne blízko k vode. To, čo som uvidela, som najskôr nevedela pomenovať. Bolo to niečo čierne, hýbalo sa to a keď som sa pozrela lepšie, zistila som, že sú to malé rybky. Ale také zvláštne, aké som ešte v tejto vode nevidela. Nič iné mi nenapadlo, len sa vrátiť k rybárovi a spýtať sa ho, či mi nevie povedať, čo som to vlastne videla. Hneď vedel o čom hovorím. Povedal mi, že sú to dravé ryby, ktoré do vody v Chorvátskom ramene vhodil niekto pravdepodobne z akvária a že tá ryba sa volá sumček americký.

Musím sa priznať, že fotenie vodných živočíchov vo vode nezvládam, preto sú fotky tých húfov čiernych rýb nekvalitné. Ale dávam ich sem aspoň pre vašu predstavu, ako tie húfy rýb vyzerali. Najviac ma potešil mladý rybár, ktorý prišiel za mnou, keď som sa snažila zvečniť objektívom malé žabky v mláke neďaleko. Nemohla som sa k nim priblížiť bližšie, lebo aj keď som sa pohybovala ako víla, úplne nečujne, zakaždým ma zaregistrovali a poschovávali sa mi do blata. Rybár mi niečo  niesol ukázať. V ruke držal froté uterák a v ňom mal zabaleného práve chyteného sumčeka, aby som si ho odfotila. Škoda, že som mala práve nevhodný objektív na fotoaparáte, no aspoň na dvoch fotkách je rybu vidieť celkom dobre. To sú tie, ktoré som cvakla kompaktom. Chcela som si odfotiť aj rybára, ale  odstúpila som od neho málo na to, aby môj objektív zaostril. 







Okrem týchto rýb som vo vode videla aj iné malé rybičky. Boli to tieto: