piatok, 15. júla 2011

Horúci letný deň na slovensko-maďarských hraniciach


Konečne som sa dostala k úprave fotografií z môjho pondelkového výletu do Štúrova a Ostrihomu. Keďže som v týchto dvoch mestách nebola približne dve desaťročia, veľa sa tam zmenilo, hlavne v Štúrove, kam sme kedysi pravidelne chodievali každé leto. Toto mesto za ten čas veľmi opeknelo. Namiesto kompy, ktorou sa kedysi dalo dostať do maďarského Ostrihomu na druhom brehu Dunaja, stojí dnes nad Dunajom nový most. Nový, ako nový. Má už pomaly desať rokov a staronovým ho možno nazvať aj preto, že bol postavený na mieste Nemcami zbombardovaného mostu. Jeho časti trčali nad riekou po celé desaťročia. Popri rieke je vybudovaná nová promenáda,  ktorá má však jednu podstatnú chybičku. Nie je na nej jediný strom, ani krík, ktorý by poskytol trošku tieňa pred páliacim slnkom.





V Ostrihome som bola doteraz asi dvakrát, no až teraz som si prešla aj mestečko, nenavštívila som iba jeho známu baziliku. Tej som samozrejme venovala aj najviac fotografií.  Keďže bol pondelok asi jeden z najhorúcejších dní  doterajšieho leta, mesto bolo skoro úplne vyľudnené. Aj mne  robilo dosť veľké problémy, prechádzať sa horúcimi ulicami. Ale keďže viem, že sa mi tak skoro nenaskytne príležitosť, aby som tam išla znovu, prekonala som aj horúčavy a mesto som si prešla.







Fotogaléria z tohto krásneho dňa je tu: