štvrtok, 21. júla 2011

Horúca farba kvetov


Vonku je príšerné počasie. Vôbec to nevyzerá na leto. Na to, že je dnes 21. júla, teplomer ukazuje len 15 °C, prší a fúka silný vietor. Pri takomto počasí si treba chvíle spríjemniť aspoň obrázkami vecí, ktoré nám navodia atmosféru slnečných dní. Mohlo by to byť ešte niečo príznačnejšie, ako napríklad táto rastlina? Trúbkovec, po latinsky Campsis radicans. Články s fotografiami publikovali už viaceré blogerky. Keďže mám v mojom fotoarchíve niekoľko fotografií tejto rastliny, dnes sa mi zdá práve najvhodnejší čas na ich uverejnenie.

Tým, že ja záhradu nemám, ako som to tu už niekoľkokrát písala, nevyznám sa natoľko v rôznych záhradných rastlinách. No všímam si ich v cudzích záhradkách, či v parkoch. Tento oranžový kvet som si prvý raz všimla na jednej dovolenke v Turecku. Veľmi často ho bolo vidieť v hotelových komplexoch, ako zdobil ich ploty. Už vtedy ma tvar a farba kvetu veľmi zaujala. Až po niekoľkých rokoch som si kvet začala všímať aj u nás. Možno ho ľudia pestovali aj skôr, ale ja som ho nezaregistrovala. Túto sezónu som si ho prvý raz odfotila na jednom cintoríne v centre mesta. Odvtedy som ho videla kvitnúť na viacerých miestach. 

Takže pokochajme sa krásou kvetov, ktoré mi pripomínajú horúci letný deň. Tieto sú sýtooranžové, ale už som ich videla aj vo svetlejšej oranžovej farbe a tiež aj žlté. Bohužiaľ, fotografie z nich nemám.