sobota, 16. júla 2011

Zoznámte sa s morovým stĺpom na Rybnom námestí

Nedávno som na mojom ďalšom blogu venovanom len fotografiám z Bratislavy uverejnila obrázok morového stĺpa, ktorý sa nachádza na rozhraní Rybného a Hviezdoslavového námestia. Jedna z návštevníčok toho blogu sa vyjadrila, že je škoda, že na mojej fotografii stĺp zaniká na pozadí domu, ktorý je za ním. Vtedy som chcela ukázať aj ten dom, ktorý sa mi tiež páči, ale námietku som uznala. Preto som sa dnes už druhý raz odvtedy vybrala do mesta, aby som stĺp nafotila z rôznych pohľadov. Včera mi fotenie veľmi nevyšlo, pretože bolo dopoludnia zamračené a fotografie sa mi nepáčili. Dnešné počasie bolo na fotografovanie oveľa vhodnejšie.

O morovom stĺpe sa z internetu dozviete potrebné informácie, no ja vám sem prekopírujem komentár mne neznámeho návštevníka spomínaného blogu Na krásnom modrom Dunaji, ktorý k stĺpu napísal nasledovné:

"Morový stĺp bol odhalený 18.2.1713 a z veľkej časti sa naň vyzbierali nešťastní obyvatelia mesta, ktorých vtedy bičovala čierna smrť. Tiež je zaujímavé, že často sa udávajú roky veľkého moru ako 1710-1713 a v tej súvislosti sa stĺp chápe ako ďakovný element za skončenie trápenia. Pravdou však je, že mor zúril v rokoch 1712-1714, a tak je stĺp síce votívna, ale nie ďakovná, lež prosebná pamiatka."