sobota, 9. júla 2011

Po roku znovu v Dobrohošti

Presne ako pred rokom. Neskutočná horúčava, ktorá mi robila spoločnosť pri ceste do Dobrohošte, horúci vzduch v dedine, plno ľudí, aj keď nie toľko čo vlani a predvlani. Ponuka dobrých jedál, studených nápojov, prútených či keramických výrobkov, zvyčajná jarmočná ponuka rátajúc cukrovú vatu, kolotoče, hudba, tanec, zábava. Toto všetko ponúkal dnešný deň na obľúbených Dobrohošťských peciach.

O tejto akcii som sa prvý raz dozvedela pred pár rokmi iba náhodou, z plagátu, ktorý visel pri jednom z bufetov na hrádzi. V tom roku som tam bola prvý raz, dnes som absolvovala už tretie Dobrohošťské pece. Tieto dnešné ma trošku sklamali. Išla som tam s cieľom, že si dám držkový perkelt, ktorý som práve tam jedla prvý raz a najväčšiu chuť som si robila na makovo-višňovú štrúdľu. Bohužiaľ, keď som prišla na miesto, kde  vyťahovali  cesto na stoloch, plnili ho rôznymi plnkami a potom piekli finálny produkt, moja najobľúbenejšia štrúdľa práve nebola v ponuke. Tak som si kúpila náhradnú alternatívu - tvarohovo-višňovú. Ani sa nečudujem, že sa im štrúdľa tak míňala, veď po celej dedine som stretávala ľudí s krabicami, v ktorých si domov odnášali túto fantastickú pochúťku.