pondelok 19. septembra 2011

Sobotňajšie popoludnie v Hainburgu

Pokračovanie predošlých častí: 

Nedeľné ráno


Na sobotu som chcela pre priateľku pripraviť prekvapenie, ktoré však v predošlý deň odhalila. Zistila, že mám v pláne ísť s ňou do Rakúska. Postupne som jej teda môj plán odtajnila a v piatok večer už vedela, že na druhý deň ideme spolu do Hainburgu.

Možno to veľa ľudí nevie, že bratislavský dopravný podnik vypravuje aj dve linky do zahraničia. Jedna ide do maďarskej Rajky a tá, ktorá bola prvou zahraničnou, ide do neďalekého rakúskeho mestečka Hainburg an der Donau. Mestečko, ktoré som navštívila veľakrát. Autom i na bicykli, dokonca aj loďou, ale autobusom MHD ešte nikdy. Toto mala byť aj moja premiéra.

Pod Novým mostom sme si v automate kúpili spiatočné lístky, pretože nám skúsení cestovatelia poradili, že nás vyjdú lacnejšie. Z internetu som mala zistené zastávky tejto linky a aj to, kde máme vystúpiť, aby sme to mali k hradu, na ktorý som priateľku chcela zaviesť, najbližšie. Prvé nemilé prekvapenie nastalo vtedy, keď autobus nezastavil na tej zastávke, na ktorej sme plánovali vystúpiť. Zaviezol nás až na konečnú. Tam som sa od šoféra dozvedela, že autobus nestojí na rovnakých zastávkach pri ceste z Bratislavy ako pri ceste do Bratislavy.  Tak som to teda vyhodila z hlavy a vybrali sme sa na obhliadku mestečka.

Keďže sme z konečnej museli odšliapať k hradu kus naviac, cestou sme zišli aj k Dunaju, kde sme sa na chvíľu zastavili a potom pokračovali v ceste na hrad. Hrad sa vypína na kopci  Schlossberg (219 m n.v.), preto nám cesta, hlavne posledný strmý úsek,  dala dobre zabrať. Na hrade sme okrem slovenčiny iný jazyk vôbec nepočuli. Podľa toho  je ešte stále toto miesto pre  Bratislavčanov zaujímavé a mnohí si ako cieľ víkendového výletu vyberú práve štrnásť kilometrov vzdialený Hainburg.

Škoda, že sa len málokedy dá spoľahnúť na predpovede počasia, ktoré sú dostupné na internete, či v médiách. Aj na sobotu som sledovala predpovede už niekoľko dní dopredu. A tie sa veru aj stále menili. Ešte v sobotu skoro ráno to malo byť tak, že v čase medzi dvanástou  a osemnástou hodinou bude v Hainburgu slnečno. No skutočnosť bola taká, že slnko sa začalo objavovať až v druhej polovici popoludnia. Obloha bola bez slnečných lúčov a výhľad do diaľky nám neposkytoval také potešenie, ako keby bolo jasné slnečné počasie. Preto som aj plánovaný výstup na ďalší hainburgský kopec zrušila. Nebolo to len kvôli počasiu, ale aj kvôli tomu, že naše fyzické sily už boli u konca. 

Problém nastal znovu vtedy, keď sme začali hľadať zastávku, na ktorej by sme nastúpili do autobusu smerujúceho do Bratislavy. Prešli sme kus cesty, na ktorej boli označenia Haltestelle, no ani na jednej z nich nebol označený náš autobus, ani na jednej z nich nebol vyvesený cestovný poriadok linky, ktorou sme do Hainburgu prišli. Tak sme si povedali, že na jednej z nich zostaneme čakať a uvidíme, či tam náš autobus zastaví. Našťastie sa tak stalo, ale vo mne zostal zlý pocit z toho, ako nie je zabezpečená informovanosť ľudí, ktorí chcú cestovať linkou č. 901. Neboli sme totiž samé, ktoré sa nevedeli v zastávkach tejto linky zorientovať.



















FOTOGALÉRIA HAINBURG JE TU:

10 komentárov:

  1. ... nechápem prečo autobus 901 nemože mať zastávku v blízkosti výstupu na hrad v Hainburgu !??? Možno by stálo zato napísať do DPMB prípadne aj na Rathaus v Hainburgu .... veď má slúžiť práve tým, ktorí chcú navštíviť pamiatky .... alebo sa mýlim ? .... Nákupné centrum za mestečkom je týmto autobusom dostupné... ! Aj mňa to "dohrialo" keď som cestovala 1.x týmto busom .

    OdpovedaťOdstrániť
  2. @Judita: Nevedela som, že máš už tiež túto skúsenosť. Najlepšie na tom je to, že keby som išla druhý raz, tak stále neviem, kde mám nastupovať, keď pôjdem domov. Teraz sme čakali na zastávke až za Ungartor smerom na Bratislavu, pred nejakým obchodom, oproti bola čínska reštaurácia.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. ...viem, za zastávkou je Pennymarket.... myslím , že zastávky sú orientované výlučne na komerčnú tému.....

    OdpovedaťOdstrániť
  4. @Judita: Vyzerá to tak. Možno je v tých obchodoch zamestnaných veľa našich ľudí a doprava je kvôli nim...

    OdpovedaťOdstrániť
  5. To je výhoda pohraničí, kdy mohou linky z jedné i druhé strany hranic vozit lidi. Loni jsem zažil, že mne přímo z Železné Rudy německý autobus dovezl pod Velký Javor. Platil jsem v €. Letos mě na Železnorudsku vezl jiný německý autobus pár stanic jako vnitrostátní spoj a za Kč.
    Tuto výhodu tam patrně máte i vy.
    Dotaz:
    Kdesi jsem slyšel, že jeden čas vedla tramvaj z Bratislavy až do Vídně. Je to pravda?

    OdpovedaťOdstrániť
  6. @Odowakar: Nemám žiadnu vedomosť o tom, že by chodila nejaká rakúska linka na naše územie. Tie, čo chodia, sú myslím všetko naše. Či už sú to autobusy Slovak lines, alebo bratislavskej MHD. A na tej linke, s ktorou sme boli v sobotu, je vnútroštátna preprava vylúčená. Takže nemôžem nastúpiť na konečnej v Hainburgu a vystúpiť v rámci tohto mesta, najbližšie môžem vystúpiť až v Bratislave. Čo sa týka električky z Viedne do Bratislavy, našla som ti článok na Wikipedii. Sú to aj pre mňa zaujímavé informácie: http://sk.wikipedia.org/wiki/Elektri%C4%8Dkov%C3%A1_tra%C5%A5_Bratislava_%E2%80%93_Viede%C5%88
    Ak máš niečo spoločné so železnicami (môj pocit z niektorého tvojho komentára), tak ťa možno zaujme aj tento článok:
    http://bratislava.sme.sk/c/3665035/vieden-chce-obnovit-elektricku.html

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Počasí třeba nebylo úplně dokonalé a s autobusem jste se nazlobily, ale ten výlet stejně stál zato! Dívala jsem se na fotky a moc se mi líbily. Zajímavá byla taková ta zastřešená brána, máš tu střechu i v detailu a vidím tam určitě ve fasádě, pár dělových koulí. :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  8. @Jarka: Aj keď je Hainburg malé mestečko, má čo ponúknuť. Škoda, že nevyšlo počasie, boli by sme urobili ešte jeden kopec s oveľa krajšími výhľadmi. Dúfam, že sa tam ešte túto jeseň dostanem.

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Moc děkuji za odkazy! Ano, celý život mé zaměstnání se střídavě prolínjí s železnicí. Na střední škole jsem studoval obor na strojvedoucího. Teď sice dělám zcela něco jiného, ale většinou zase pro železnici. Na Slovensku jsme pracovali před pár lety na modernizaci stanice Kúty.

    OdpovedaťOdstrániť
  10. @Odowakar: Rado sa stalo :-) Na železnici pracovať je veľkou výhodou. Mne by sa to celkom páčilo. Určite by som veľa veľa cestovala.

    OdpovedaťOdstrániť