piatok, 30. septembra 2011

Na zvieraciu tému

Už tretí deň sa snažím odfotiť veveričky, ktoré chodia neďaleko nášho domu oberať plody orechov. Tie orechové stromy sú za plotom v školskom areáli. Myslela som si, že keď sa dnes von vyberiem skoro dopoludnia, že budem mať na fotenie pokoj. Ale kdeže! Zámerne som nešla skôr, kým chodia deti do školy, ale až potom, keď sú už v škole. No vonku bolo toľko ľudí, ako aj na obed a rovnako tak veľa ich je aj popoludní. Mamičky s deťmi v kočíkoch, ďalší venčili svojich psích miláčikov. 

Keď som prichádzala k stromom, kde sa v poslednom období veveričky kŕmia orechami, dve veveričky mi kúsok predo mnou prebehli cez cestu. Rýchlo som ich cvakla, ale z fotky bol len jeden mazanec. Chvíľu som tam obchádzala okolo, čakala som, že z korún borovíc sa veveričky vrátia do koruny orecha, ale čakala som zbytočne. Bol tam príliš veľký frmol. Tak som sa vybrala k orechu, ktorý rastie o niekoľko metrov ďalej. Aj tam som minule zbadala veveričku sedieť na plote, no kým som vytiahla fotoaparát, vyplašil mi ju pán so psom. Dnes na plote žiadna nesedela, no môjmu zraku neuniklo, že sa niečo pohlo za plotom, v areáli školy. Na miestach, kde končí bežecká dráha, prebehlo nejaké šedé zviera. Žeby nejaký nový druh veveričky? Chvíľu som ostrila zrak, kým sa mi podarilo uvidieť, kde sa to šedé zviera zastavilo. Pozerali sme sa chvíľu na seba. Veverička to nebola, ale ja som tohto tvora nedokázala identifikovať. Chvost to malo ako potkan, no na potkana sa mi to zdalo príliš veľké. Priznám sa, behali mi po tele zimomriavky z pocitu, že čo ak to potkan naozaj je. Fuuj, to zviera nemusím. Keď sme sa už dlhší čas len takto na seba pozerali, milé zvieratko si povedalo, že si ma už dostatočne obzrelo a odbehlo  preč.

 


Znovu  som sa vrátila k pôvodnému stromu a tam som na vedľajšej borovici zbadala jednu z tých veveričiek. Lenže toto zviera je tak rýchle a stromy sú tam také husté, že sa mi poriadna fotka ani dnes nepodarila. Nostalgicky som si povzdychla a spomenula na londýnske veveričky.


A  na záver ešte fotografie chrobáka, ktorý sa usadil na mojom tričku, ktoré sa sušilo na balkóne.