utorok, 27. septembra 2011

Makačka na Braunsberg

Jeden z dvoch kopcov, ktoré sa vypínajú nad neďalekým rakúskym Hainburgom, ma lákal už dávnejšie. Čítala som, že za dobrého počasia je odtiaľto vidieť aj rakúske Alpy. Verím, lebo tie som raz videla z bývalého petržalského bytu môjho brata a dokonca raz aj z idúceho autobusu MHD. Ale to sú naozaj len výnimočné stavy počasia, kedy sú Alpy pozorovateľné aj z Bratislavy.

Včera popoludní som nahovorila môjho známeho, aby mi išiel robiť spoločnosť, že chcem tento kopec zdolať na bicykli. Tak sme sa teda o tretej stretli pod Prístavným mostom a išli sme. Cesta do Hainburgu prebiehala bez problémov, v opačnom smere sme stretali nezvyčajné množstvo cyklistov. Bola to pravdepodobne skupinová výprava z nejakej lode, ktoré do Bratislavy plávajú po Dunaji a vozia so sebou aj cyklistov. Boli to väčšinou ľudia pokročilého veku a to, že patria k sebe, bolo zjavné z množstva rovnakých cyklodresov, ktoré mali oblečené. A podľa nápisov na nich to boli asi Francúzi. Možno sa mýlim a  títo ľudia boli úplne inej národnosti, ale to je v podstate jedno.

Aby ste mali predstavu, aký je kopec Braunsberg, použijem fotografiu, ktorú som urobila pred pár dňami, keď som bola v Hainburgu na inom kopci, na tom, na ktorom sa vypínajú zrúcaniny hradu.





Len zdatný cyklista by zvládol tento kopec naozaj na bicykli. A keďže ja taký nie som, hlavne kopčeky mi robia velikánske problémy, preto sme aj my veľmi skoro z bicyklov zosadli a pekne sme ich tlačili do kopca vedľa seba. Priznám sa, aj pre chodca je to náročné stúpanie. Keď som si už myslela, že vypľujem dušu, konečne sa objavil vrchol kopca.  A tu je zopár pohľadov, ktoré sa nám ponúkali na okolie. Škoda, že viditeľnosť nebola včera práve najlepšia a  tým najkrajším smerom sa fotiť nedalo, lebo tým smerom práve zapadalo slnko. Bolo ešte dosť vysoko a silné na to, aby sa dalo fotografovať.





































Tento článok a mnoho nových nájdete na novom súhrnnom cyklistikom blogu

Na cestách s Kellysom

Ste tam všetci vítaní!