štvrtok 20. októbra 2011

Dnes má osemdesiat

Aj keď sa u ženy nesluší hovoriť o veku, životné jubileum, ktorého sa dnes dožíva Hana Hegerová, sa patrí pripomenúť.

Vlastným menom Carmen Farkašová sa narodila na Slovensku, no svoju kariéru až na niekoľko začiatočných rokov si budovala v Čechách. Vo svojich 26. rokoch debutovala ako speváčka v bratislavskej Tatra revue a už o rok neskôr vystupovala v pražskom divadle Rokoko. Interpretovala vtedy piesne mnohých známych svetových šansoniérov. Neskôr pôsobila v pražskom Semafore a po skončení angažmá v tomto divadle začala vystupovať so sólovými koncertami. Okrem toho, že hrala v divadle, obsadila aj viacero filmových postáv.


Milujem piesne Hegerovej. Na to, že mám túto speváčku veľmi rada, je paradoxom, že som nikdy nebola na žiadnom jej koncerte. Ani sa to už nestane, pretože nedávno, práve pri príležitosti dožitia tohoročných osemdesiatin sa rozhodla, že s koncertovaním prestane. Ako náhradu za jej živé koncerty mám doma niekoľko CD a aj DVD s live nahrávkou jej koncertu. 

Mám veľkú dilemu, ktoré z piesní tejto speváčky tu mám teraz publikovať. Je ich toľko a tak krásnych, že môj výber je veľmi sťažený. Jednu jej pieseň už na tomto blogu mám. Je v článku o levanduli. Takže teraz sa rozhodujem medzi ostatnými piesňami, kde už Levandulová nebude. 

Já patřím k těm nešťastně šťastným alebo Mapa lásky


Čerešne (spod blúzky)

 

Dnešné životné jubileum mojej obľúbenej speváčky bolo dôvodom, aby som si vypočula množstvo jej piesní. Želám jej všetko najlepšie, hlavne veľa zdravia. A nech tú rozlúčku s koncertnými pódiami neberie vážne, nech mi dá ešte príležitosť, aby som na jej živý koncert aspoň raz mohla ísť. 

Ďakujem za krásne chvíle strávené pri jej piesňach!

Žila som správne




Použítá fotografia je z internetu.