pondelok, 24. októbra 2011

Môj vzácny úlovok

Prechádzky k neďalekým dunajským ramenám patria medzi moje obľúbené ciele. Aj v  uplynulú sobotu som prešla veľký kus podunajskej prírody. Niektoré fotografie ste už mohli vidieť v predchádzajúcom článku. Dnes by som chcela ukázať, ako to vyzerá na tom mieste, kde som bola na jar fotiť korytnačky. Tentokrát som tam  už korytnačky nevidela, ale mám iný, podľa môjho syna vzácnejší úlovok. Keďže som fotila z opačného brehu a nevlastním patričný objektív, vtáčik na fotografii je veľmi maličký. Z toho dôvodu som z jednej fotografie urobila výrez. A ešte vysvetlenie, prečo som napísala, že môj úlovok je vzácny.

Po príchode domov a načítaní fotografií do počítača som si zväčšila prednostne práve fotky, na ktorých bol modrý vtáčik. Tak som ho videla z druhého brehu jazierka, ktoré  vzniklo na jednom z ramien. Vtáka som si všimla vo chvíli, keď som na opačnom brehu zaregistrovala hlasy a potom aj uvidela dve dievčatá so psom. Ony boli  príčinou toho, že vyplašili vtáka modrej farby. V prvom momente som si pomyslela, že niekomu uletela z klietky andulka, alebo nejaký iný exotický vtáčik. Ako obyčajne, keď mám možnosť odfotiť niečo malé a ojedinelé, nemám nikdy ten správny objektív. Kým som si ho vymenila, vtáčik odletel. Sklamaná som už chcela odísť, keď som ho znovu  zbadala, ako preletel  nad vodou a sadol si na zbytky stromu, ktoré trčali z vody.  Urobila som asi štyri rovnaké zábery. Keď som toto všetko synovi opísala a skonštatovala som, že som asi odfotila rybárika, ten sa mi vysmial a povedal  mi, že na toho vtáka čakajú fotografi hodiny a nie že ja prídem, odfotím a odídem. No keď som mu poslala zväčšený výrez, uveril.







... o pár dní neskôr: Práve som našla na internete článok, ktorý sa týka tohto vtáka.