nedeľa, 18. marca 2012

Malá bicyklová nedeľná vychádzka

Po včerajšom nádhernom dni, kedy som zostala doma, lebo ma veľmi boleli kríže, som si dnes povedala, že aj keď ich ešte cítim, vyberiem sa aspoň na krátku cyklistickú vychádzku. Neuvedomiac si, že je nedeľa a že sú prvé pekné dni, tak na hrádzi smerom na Rusovce bude zápcha. A veru aj bola. Preto som sa pri najbližšej možnej príležitosti z hrádze presunula na cestu, ktorá vedie súbežne s hrádzou. Tade som išla len veľmi pomaly s očami na stopkách. Pozerala som sa dôkladne okolo seba, aby mi neušla žiadna novinka. Myslím si, že som dnes bola dosť úspešná. Do môjho tohtoročného virtuálneho herbára pribudli ďalšie kvitnúce rastlinky.

Najprv by som vám chcela ukázať, ako blízko je jeden z lesíkov, o ktorých vám tu veľmi často píšem. Po vyjdení z domu prejdem na druhú stranu cesty, a smerom k našej najznámejšej zdravotnej poisťovni prejdem niekoľko metrov po vedľajšej ceste. Poza dva domy sa dostanem na križovatku a po jej prejdení sa po pár metroch ocitnem na mieste, kde je prechod pre peších a cyklistov, vedúci do spomínaného lesíka. Na prvej fotografii stojím na začiatku lesíka a vidíte, ako blízko sú obytné domy. Bývam asi dvesto metrov za tými domami vpravo. Druhý lesík mám rovnako tak blízko, ale ten je zase na opačnej strane.

Tento lesík nie je veľký, viac sa tiahne po dĺžke, no jeho šírka sa dá prejsť veľmi rýchlo a dostanem sa na hrádzu. Tu už dnes o desiatej dopoludnia stálo niekoľko áut, ktorými sa priviezli športovci bežci a korčuliari.

Na hrádzi, zo strany, na ktorú viac svieti slnko, už bolo vidieť, že teplé počasie posledných dní sa postaralo o to, že všetky snežienky už vyrástli zo zeme, rozkvitli a smutné je to, že už začínajú odkvitať. Ako sme sa tešili na prvé kvietky a tak rýchlo prejde čas ich kvitnutia. No nemusíme nariekať, pretože snežienky postupne nahrádzajú ďalšie kvety.









Prvý podbeľ som už našla pri mojej prvej cyklovychádzke, na ktorej som bola pred necelými tromi týždňami. Teraz je už zakvitnutým podbeľom posiaty celý breh vyrovnávacieho kanála.


Dnes som bola viackrát prekvapená, čo všetko už kvitne.  Prišla som len po Rusovecké jazero. Neviem, či mi uveríte, ale 18. marca sa tam už opaľovali  prví nudisti. Tí tam už boli určite aj včera a ktovie, či nie už aj v piatok. Odtiaľ som sa vrátila smerom do mesta. No na ceste domov som si ešte  urobila malú odbočku k hausbótom.

 Tam som našla ďalšie kvietky a hlavne lužný les, ktorý bol zakvitnutý bielou farbou snežienok. Škoda len, že aj tam si robia z lesíka obyvatelia hausbotov smetisko. 

To by bolo na dnes všetko. Domov som išla s vetrom v chrbte, takže pravý opak toho, ako som išla domov pri mojej prvej cyklovychádzke. Ešte som sa zastavila aj v jednom z bufetov na hrádzi, ale čo som si dala, vám už neprezradím.


Na podnet jedného komentára som uložila všetky fotografie použité v kolážach do fotoalbumu



***