utorok 27. marca 2012

Purpur na oblohe

Aj u vás dnes fúkal po celý deň vietor? Nemám rada vietor. Aj moje uši sú naň veľmi citlivé. Náš balkón vtedy vyzerá hrozne. Keďže je na ňom množstvo kvetov v kvetináčoch, vietor  z nich rozfukuje zem, ktorá je veľakrát až v kuchyni. Niekedy mám taký pocit, že v Bratislave je v roku len veľmi málo dní, kedy vietor nefúka. Ako cyklistka by som vám o tom vedela veľa rozprávať.

Viete, kedy nás čaká ďalší veterný deň? Poznáte niektoré pranostiky o počasí? Zvyknete si všímať, či sú pravdivé? Mne sa včera podvečer naskytol nádherný pohľad na zapadajúce slnko. Ešte niekoľko dní ho budem vidieť z okien nášho bytu alebo z balkóna, no o niekoľko dní sa mi výhľad na každodenné divadlo na oblohe zatvorí. Spôsobia to listy na topoľoch, ktoré rastú pri našom dome. Až do neskorej jesene, kedy znovu opadnú, západ slnka za obzor neuvidím. Ten včerajší bol predzvesťou dnešného veterného počasia.

Zábery sú len s niekoľkominútovým odstupom a moje fotografie neukážu nikdy tú podvečernú oblohu tak, ako naozaj vyzerá. Červeň na oblohe chytala až purpurové odtiene.




A keď slnko zašlo úplne za obzor, začalo sa stmievať a na oblohe sa objavil mesiac s hviezdami.