utorok 20. marca 2012

Od 6:14 SEČ je definitívne tu

Keďže je tento rok priestupný,  astronomická jar prišla o deň skôr. Presne dnes ráno o šiestej hodine aj štrnástej minúte stredoeurópskeho času. Dnes teda môžeme povedať, že obdobie predjaria s typickými snežienkami, lieskou a napríklad aj bahniatkami (tie som tento rok ešte vôbec nevidela)  už máme za sebou a od dnes si začíname užívať naozajstnú jar. Nechcem byť príliš optimistická, lebo z minulosti viem, že chladné zimné počasie sa nám môže  ešte kedykoľvek vrátiť a narobiť veľké škody v prírode. Bola by som rada, keby sa tak tento rok nestalo.

Aj prvé rozkvitnuté zlatovky  sú dôkazom toho, že začiatok jari je už tu. Postupne pribudnú  niektoré ovocné,  ale aj okrasné stromy, tráva sa každým dňom bude stále viac zelenať. No aby som nepredbiehala, tu skončím. Tomu, čo bude neskôr, sa budem venovať až potom, keď to bude aktuálne.

Včera som odfotila prvý zlatý dážď  (forsythia suspensa) - viem, že je to nesprávne pomenovanie, ale mne sa páči, som naň zvyknutá, tak ho tu použijem - cestou do petržalského Tesca. Obyvatelia tej časti Petržalky majú šťastie na to, že ich okolie asi nespadá pod správu tej istej firmy, pod ktorú spadá to naše.  U nás totiž skoro pred každou jarou zrežú všetky ozdobné kríky natoľko, že sa z ich kvitnutia tešiť nemôžeme.  V tej firme sa doteraz nenašiel nikto, kto by si dal do google otázku, kedy sa má ker  zlatovky orezávať. Keby tak urobil, dozvedel by sa, že kry, ktoré kvitnú skoro na jar, sa  presvetlia až po ich odkvitnutí. Vtedy sa tvarujú, prípadne radikálne omladia.  Staré výhonky sa každé dva roky po odkvitnutí kompletne odrežú. Nechá sa len polovica hlavného výhonku. Odstránia sa aj tie výhonky, ktoré rušia tvar kra. Rada by som vedela, akí odborníci riadia tú firmu, kto im zadáva túto prácu  a kto im za tú ich odbornú prácu aj zaplatí. No asi nemusím dlho rozmýšľať, peniaze na ich činnosť idú na sto percent z našich daní a objednávateľom bude nejaký  "tiežodborník" na petržalskom miestnom úrade.  Uvažujem o tom, že by som mu tento článok mala poslať.

Od jarnej rovnodennosti som prešla ku kritike práce niektorých ľudí, no na tom nesprávnom mieste. Už roky sa chystám, že  na úrad napíšem postreh či sťažnosť, no doteraz som sa k tomu nedopracovala.




Neďaleko nás som s rozdielom troch dní  fotila kry zlatovky a tie vyzerajú takto:



Koncom januára  prišla čata ľudí, ktorým dali do rúk motorové píly a prikázali im, že od zeme majú zarovnať všetko na jednu výšku, približne 30 cm. Takto skončili  aj kry zlatovky.




P. S.

Ako asi tento problém trápi zodpovedných úradníkov, toho dôkazom je môj dodnes neriešený podnet na stránke

 ODKAZ PRE STAROSTU,


ktorý som podala prostredníctvom facebookovej stránky JOPka - Jednotka oduševnených Petržalčanov a ktorý ani do dnešného dňa nebol zodpovedaný. 

11. júna 2012