piatok, 2. marca 2012

Cigáni idú do neba

Približne pred hodinou som sa vrátila domov z divadla Nová scéna, kde som bola na premiére muzikálu Cigáni idú do neba. Hoci toto predstavenie  už pred rokmi bolo v repertoári  bratislavskej Novej scény,  hoci v kinách aj v televízii išiel viackrát  ruský film Cigáni idú do neba, ja som z toho doteraz nič nevidela a príbeh lásky  Cigána Lujka Zobara ku krásnej  Cigánke Rade doprevádzaný strhujúcimi cigánskymi rytmami, krásnymi temperamentnými ale aj clivými piesňami, som nepoznala.

"Raz sa narodíš ako biely, druhýkrát ako čierny a tretí raz ako Cigán. A furt je to márnosť. A ľudia sú smiešni - zhrčili sa, šliapu jeden po druhom a pritom - koľko miesta je na Zemi. A všetci drú. Prečo? Pre koho? "

Myšlienka, ktorá bola vyslovená v tejto hre dvakrát. Prvý raz na začiatku a touto istou myšlienkou hra aj končila.

Dnešný večer som sa príjemne zabavila  a pokojne si pôjdem pozrieť tento muzikál na Novú scénu znova.















Ukážka z ruského filmu Cigáni idú do neba


Ukážka z predstavenia folklórneho súboru Turiec