piatok, 13. januára 2012

V Pezinku na rinku

Toto malokarpatské mestečko neďaleko Bratislavy navštevujú ľudia hlavne v jeseni, kedy sa tam konajú slávnosti vína,  čiže vinobranie. Aj ja som tam raz kedysi dávno na tejto akcii bola. Keďže som  vtedy nepobudla v meste dlhšie ako hodinu, už si dávnejšie plánujem, že sa do tohto mesta vrátim, aby som si pozrela, čo je v ňom zaujímavé.  Svoje predsavzatia, že začnem spoznávať okolité mestečká som začala plniť už na jeseň minulého roku, kedy som bola vo Svätom Juri a moje výlety do okolia budú v tomto roku pokračovať.

Na to, že je to mesto malé, má dosť historických pamiatok a len kostolov som si tam všimla niekoľko. Viaceré pamätihodnosti tohto mesta som vôbec neobjavila. Ale keď tam prídem nabudúce, už budem mať viac vedomostí, pretože som si domov priniesla zaujímavého sprievodcu mestom. Brožúrku som si bola vypýtať v informačnom centre a hneď v jej úvode sa všetkým návštevníkom prihovára primátor mesta Oliver Solga. A ja som si tým spomenula aj na dávne časy, kedy som s týmto pánom strávila posledný študentský rok v jednom stredoškolskom internáte. Ja ako študentka, on ako vychovávateľ. Oliver, vždy, keď ťa vidím v telke, tak si na tie časy spomeniem.

Počas krátkeho času som nenašla ani pezinský rínok, kde vešali šenkárku, čo ešte aj po smrti merala po čárku :-)

Fotografie z tohto mesta som dala do albumu a ku každej fotografii som sa snažila napísať krátky text.




Neďaleko mesta Pezinok je aj známe turistické miesto Pezinská baba a kopec  Veľká homola s výhľadňou.  Aj o tomto mieste som už na mojich blogoch písala. Článok Výstup na Veľkú homolu a fotografie z cesty k nej sú tu: