nedeľa 15. januára 2012

Rhapsody in blue

Pred rokom som si kúpila cibuľu hyacintu krátko pred kvitnutím. Po niekoľkých dňoch pobytu kvetu v mojej obývačke  tvorilo jeho stvolu množstvo malých modrých kvietkov, ktoré som si vtedy odfotila aj do projektu 365 dní. Po odkvitnutí a uschnutí listov som ešte niekoľko mesiacov nechala cibuľu v kvetináči, no niekedy v lete som ju vybrala zo zeme a odložila som ju. 

Už v jeseni som spozorovala, že zo srdca cibuľky sa začína tlačiť niečo zelené. Preto som ju znovu posadila do kvetináča a nechala ju vonku na balkóne. Keď sa mi zdalo, že už bude zima, ktorá napokon trvala len pár dní, dala som kvetináč s hyacintom dnu. Vtedy sa jeho rast urýchlil, tak som ho po oteplení dala radšej znovu von na balkón. Až nedávno som si všimla, že puk, ktorý cibuľka nahodila, nie je taký bohatý, ako bol vlani. Dôvodom je určite tá skutočnosť, že z cibule vyrastá niekoľko výhonkov s mladými lístkami, ktoré sú vlastne malými cibuľkami a tie asi vytvorenie bohatého puku oslabili. Nakoniec sa teším aj tomu, že o rok budem mať hyacintov viac.