streda, 11. januára 2012

Výlet na hrad Červený Kameň

Dnes som si urobila výlet. Ako dopravný prostriedok som použila autobus, električku a vlak. Doma som si vyhľadala cestovné spojenia do dvoch miest v blízkom okolí. Až cestou na stanicu som sa rozhodla, kam vlastne idem. Rozhodli o tom dve veci. 

Moje dva ciele boli Senec a Pezinok. V Senci som bola v lete na bicykli, ale v meste sme sa vtedy vôbec nezastavili, tak som si myslela, že tak urobím dnes. No potom som si uvedomila, že železničná stanica je v tomto meste dobre ďaleko vzdialená od centra, tak to bol dôvod, prečo som Senec zrušila. Vyberiem sa tam inokedy, no nie vlakom, ale autobusom. Aj keby som bola chcela Senec dnes navštíviť, asi by som vlak nestihla, lebo pri výdajni lístkov som čakala dlho kvôli tomu, že nejaký starý ujo sa prišiel povypytovať na vlakové spojenie kdesi na východ republiky a okrem ceny cestovného lístka pre seniora potreboval vedieť aj ceny ležadiel, lôžok, či spacích vagónov a mal kopu ďalších nezmyselných otázok. Nakúkala som spoza neho na pani sediacu za okienkom. Vyzeralo to tak, že vypytovanie starého pána nikdy neskončí. Vlak do Senca už odišiel a ja som tam ešte stále čakala. Keď pani za okienkom videla, že začínam byť  nervózna, milého pána na chvíľu odstavila a predala mi lístok.

Tak som sa teda vybrala vlakom smer Pezinok. Odtiaľ som chcela ísť ďalej na hrad Červený Kameň. Počas štyridsiatich minút, ktoré som mala po príchode vlaku do odchodu autobusu, som stihla nájsť turistické   informačné centrum a prebehnúť jednu ulicu v centre mesta. Potom som sa už na námestí postavila na zastávku autobusu a s milou pani, ktorú som tam oslovila, som sa vybrala do cieľa. Aj ona vystupovala z autobusu na tej istej zastávke, takže sme potom spolu kráčali ďalej. Ona domov a ja na hrad. Mohla som počkať štvrť hodinky na ďalší autobus, ale k hradu som prišla zároveň s autobusom. Dostihol ma  práve vtedy, keď sa pred mojimi očami otvorila panorána s hradom.

Na hrade Červený Kameň som doteraz nebola, poznala som ho len z fotografií. Nemala som v pláne prehliadku interiéru, zaujímal ma zatiaľ iba zvonku. Na podrobnú prehliadku hradu je treba viac času, to si nechám na obdobie, kedy budú dni dlhšie. Dnes som bola vlastne len na predbežnom prieskume. Okrem mňa  a nejakého záhradného robotníka nebolo na hrade ani živej duše.

Dnes ukážem fotky hradu a Pezinok, do ktorého som sa z Červeného Kameňa znovu vrátila, si nechám na ďalšie pokračovanie.