utorok 31. januára 2012

Nájde sa niekto, kto ju vyslobodí zo zajatia ľadu?

Náhodou som dnes cestovala električkou cez Štrkovec. Napadlo mi, že vystúpim na zastávke Pri jazere a pôjdem sa pozrieť, ako vyzerá pri nízkych teplotách posledných dní Štrkovecké jazero. Bolo zamrznuté. Ľad nie je hladký, na hladine sú namrznuté kusy ľadu.  Vyzerá to tak, ako keby boli na povrchu rozhádzané sklené črepy. Na opačnom konci jazera som videla, že kúsok vody pri brehu ešte nezamrzol. Tam sa zhromaždilo veľa vodných vtákov. Labute, kačice, potápky, čajky a aj holuby. Toto všetko tam kŕmili ľudia, aj keď som si hneď na začiatku areálu všimla tabuľu, ktorá kŕmenie zakazuje. Dôvod? Neviem. U nás v Petržalke som takú tabuľu nikde nevidela.

Ako som prichádzala bližšie k nezamrznutej časti jazera, videla som už z diaľky, že na hladine kúsok odtiaľ sa trápi jedna labuť. Až keď som prišla bližšie, som zistila, že je svojím bruchom primrznutá o hladinu jazera. Zo všetkých možných síl sa snažila z tohto zajatia vyslobodiť, no nedarilo sa jej. Sama si nepomôže. Meteorológovia hlásia ešte silnejšie mrazy, ako sú teraz. Keď som prechádzala okolo jedného staršieho pána, počula som, ako niekomu do mobilu hovorí, aby mu vyhľadal číslo telefónu na Slobodu zvierat. Keďže som sa postavila neďaleko od neho, počula som, ako primrznutú labuť nahlásil tomuto združeniu. Aj mi o tom neskôr povedal, podišiel totiž  bližšie ku mne. Ja som ho po krátkom rozhovore opustila, išla som si fotiť kačice s bielou náprsenkou, ktoré som ešte v našich petržalských vodách nevidela. Keď som sa vracala k električke, počula som tohto pána rozčúlene hovoriť ďalšej staršej pani, že mu v Slobode zvierat poradili, aby volal hasičov. Bol rozčarovaný z toho, že im posiela každý rok 2 percentá z dane a keď chcel ich pomoc, tak mu poradili hasičov.

Čo si myslíte? Pomôže niekto tejto labuti? Z fotografií je zrejmé, ako sa tam trápi.